:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد

پیش‌بینی ایجاد ۴۵ هزار شغل در روستاها تا پایان سال

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: از محل پرداخت تسهیلات بانک به طرح اشتغال روستایی ۳۵ هزار شغل جدید ایجاد شده وچنانچه که کل تسهیلات تا پایان سال پرداخت شود هدفگذاری ۴۵ هزار شغل روستایی محقق خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
اقتصادگردان- حجه اله مهدیان مجموع تسهیلات پرداختی بانک به طرح اشتغال روستایی را ۱۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این رقم نه تسهیلات مصوبه و منعقده بلکه پرداختی واقعی ما تا پایان مهرماه بوده است ولی تکلیف ما ۲۴۳۸ میلیارد تومان است که باید مابه تفاوت این رقم را تا پایان سال در بخش اشتغال روستایی پرداخت کنیم.

وی میزان اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت این تسهیلات را ۳۵ هزار شغل جدید اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداختی در بخش اشتغال روستایی کماکان ادامه دارد و برآوردهای ما نشان می‌دهد که با تخصیص ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۳۵ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون درصورتی که تمام تسهیلات تا پایان سال پرداخت شود به هدفگذاری ۴۵ هزار شغل ایجادی در بخش روستایی دست خواهیم یافت.

مهدیان درباره حمایت از زنان سرپرست خانوار نیز گفت: ما یک بانک اقتصادی اجتماعی هستیم که در همه طرح های ملی مشارکت داریم.در حوزه اشتغال، برای زنان سرپرست خانوار هم تکلیف داریم که در دستور کار بانک قرار دارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون درباره نظارت بر پرداخت تسهیلات و انحراف آن نیز گفت: نظارت بر اعطای تسهیلات تکلیف همه بانکهای کشور از جمله بانک توسعه تعاون است و در بحث انحراف تسهیلات نیز طبیعتا اگر بگوییم انحراف صفر است کمی آرمانی و غیر منطقی است ولی مهم این است که درصد انحراف کم باشد.

وی افزود: خوشبختانه تجربه طرح‌های زودبازده و طرح‌های ملی قبلی را داشتیم و از تجارب آنها استفاده کردیم لذا با اطمینان اعلام می‌کنم که انحراف از پرداخت تسیهلات ما تک رقمی و ناچیز بوده است.

مجموع تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون طی هفت ماهه اخیر ۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.