:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شاخص بورس به روند رشد بازگشت

در چهارمین روز معاملاتی بورس تهران شاخص کل توانست ۶۵۶ واحد رشد کند. همچنین در بورس تهران ۱۹۸ سهم با افزایش قیمت و ۱۵۱ سهم با افت قیمت روبرو شدند.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
اقتصادگردان- امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۰۵ هزار و ۳۳۳ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۳۷۲ واحد رشد تا رقم ۸۵ هزار و ۶۸۹ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۸۷۵ واحد افزایش عدد ۳۴۹ هزار و ۴۹۳ را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۳۳۸ و  ۱۹۵۹ واحد رشد کرد.

بانک ملت، پتروشیمی پارس، ایران‌خودرو و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر کدام به ترتیب ۱۴۹، ۱۱۲، ۶۵ و ۶۵ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند.

در طرف مقابل بانک پاسارگاد، پالایش نفت تهران، پتروشیمی جم و پالایش نفت اصفهان هر کدام به ترتیب ۹۱، ۴۴، ۴۱ و ۳۲ واحد در کاهش شاخص‌ها تأثیرگذار بودند.

در گروه فلزات اساسی ۱۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان دست به دست شد و این گروه بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.

تولیدی فولاد سپید فراب کویر، مس شهید باهنر دو نمادی بودند که توانستند در این گروه بیش از چهار درصد رشد قیمت داشته باشند.

در گروه خودرو و سایر قطعات ۳۵۸ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش ۱۲۷ میلیارد تومان دست به دست شد و این گروه پس از فلزی‌ها بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند. در گروه خودرو امروز بیش از نیمی از سهم‌ها با کاهش قیمت روبرو بودند.

بانک‌ها، شیمیایی‌ها و مواد دارویی در رتبه‌های بعدی از نظر ارزش معاملات ایستادند. در بورس تهران ۱۹۸ سهم با رشد قیمت و ۱۵۱ سهم با افت روبرو شدند اما در فرابورس ایران ۱۲۸ سهم رشد و ۸۰ سهم افت را تجربه کردند.

آیفکس نیز ۰.۷۴ واحد رشد کرد و به رقم سه هزار و ۸۸۴.۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۶۹۹ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات تا رقم ۸۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.