:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در استان آذربایجان غربی؛

اولین فراخوان سرمایه‌گذاری طرح گردشگری آبی محدوده مخزن سد سردشت رونمایی شد

اولین فراخوان سرمایه‌گذاری طرح گردشگری آبی محدوده مخزن سد سردشت در استان آذربایجان غربی، در چهارمین هفته پویش #هرهفته_‌الف_ب_ایران، همزمان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در راستای تفاهم‌نامه همكاري مشترك بین وزارتخانه‌های نيرو و ميراث فرهنگي، صنایع‌دستی و گردشگري رونمایی شد.
کد خبر: ۱۴۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
اقتصادگردان- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: سردشت یکی از شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی به شمار می‌رود که در زمینه‌های طبیعت‌گردی، تاریخی و بازرگانی دارای ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری است.
"بهروز مرادی" افزود: با توجه به زیبایي و عظمت سد سردشت، طبیعت حاشیه سد و پلی که روی آن احداث شده است، امکان سرمایه‌گذاری روی این پتانسيل به‌عنوان یكي از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های گردشگری این منطقه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای ایجاد مراکز اقامتی و سکونتگاهی در اطراف مخزن سدها با طی فرآیندهای قانونی میسر شده، افزود: فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري منطقه سد سردشت تدوین شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مدیریت جاذبه‌های طبیعی منطقه، احداث دهکده‌های توریستی، ایجاد اسکله تفریحی، تجهیزات ورزشی و اسب‌سواری، ماهیگیری و استفاده از دریاچه زیبای سد سردشت برای ورزش‌های آبی بهترین مکان را برای جذب گردشگران و علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی ایجاد کنند.
مرادی با اشاره به سیاست‌های دولت در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی – اجتماعی و معیشتی مناطق کمتر توسعه‌یافته تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر آشنایی گردشگران با منابع آبی کشور و جلب مشارکت غیرمستقیم آنان در حفظ این منابع آبی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال و افزایش درآمد ساکنان شهر سردشت را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه طرح گردشگری آبی محدوده مخزن سد سردشت در سه مرحله اجرا خواهد شد، افزود: با اجرای فاز اول این طرح به ارزش 398 میلیارد ریال، علاوه بر اشتغال‌زایی مستقیم برای 231 نفر، ظرفیت ورود روزانه 5200 نفر گردشگر فراهم خواهد شد.