:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس امور اچ‌اس‌یی شرکت ملی گاز ایران:

تداوم رزمایش‌ها سطح پایداری و تاب‌آوری سازمان را افزایش می‌دهد

رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران بر لزوم انجام رزمایش‌های عملیاتی مدیریت شرایط اضطراری تاکید کرد و گفت: افزایش سطح پایداری و تاب‌آوری سازمان در گرو انجام تمرین‌های پیوسته است.
کد خبر: ۱۴۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
اقتصادگردان- به نقل از شرکت ملی گاز ایران، تمرین عملیاتی سطح A شرکت گاز استان سمنان با حضور غلامرضا بهمن‌نیا، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی) شرکت ملی گاز ایران، ایرج کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و علیرضا شریفی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان به‌طور هم‌زمان در سمنان و مهدی‌شهر برگزار شد.

در این تمرین عملیاتی، بهمن‌نیا، ارتقای سطح پایداری و تاب‌آوری شرکت را از مهم‌ترین ضرورت‌های اجرای تمرین‌های عملیات در شرایط اضطراری برشمرد و ابراز امیدواری کرد برگزاری موفق این تمرین گام برجسته‌ای در زمینه افزایش سطح پایداری و تاب‌آوری شرکت گاز استان سمنان باشد.

وی افزود: همه نیروهای عملیاتی حاضر در تمرین، سرمایه‌های قابل اعتماد و اتکای شرکت گاز هستند.

مدیریت شرایط اضطراری در سایه تمرین محقق می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز سمنان در حاشیه برگزاری تمرین عملیاتی سطح A این شرکت، با بیان اینکه سه اصل، آمادگی‌های پیش از بحران، حین بحران و پس از بحران در شرایط اضطراری مهم هستند، گفت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم سامانه مدیریت شرایط اضطراری را داریم که همه افراد سازمان در شرایط پیش، حین و پس از بحران بدانند چه‌کاری باید انجام دهند و این موضوع جز با تمرین محقق نخواهد شد.

وی افزود: برگزاری تمرین‌های عملیاتی در این سطح سبب می‌شود نقاط قابل بهبود شناسایی شوند تا با اصلاح و بهینه‌سازی اقدام‌ها، هنگام بروز شرایط اضطراری، عملکرد مناسب‌تری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان تصریح کرد: این تمرین، به‌منظور ارزیابی آمادگی کارکنان در شرایط اضطراری، ارزیابی تیم‌های واکنش و تجهیزات پشتیبانی مورد نیاز، تمرین و ارزیابی عملکرد گروه‌های خدماتی و امدادی داخل استان و تیم‌های معین از استان‌های تهران، قم، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان و منطقه ۳ عملیات انتقال گاز طراحی و اجرا شد.

شایان ذکر است تمرین عملیاتی سطح A شرکت گاز استان سمنان با موضوع خرابکاری در تاسیسات گاز از روز یازدهم آبان‌ماه به‌مدت دو روز برگزار شد.