:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
اسودی خبر داد:

بهره مندی ۱۰۷ واحد تولیدی استان سمنان از تسهیلات رونق تولید از ابتدای امسال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: به ۱۰۷ واحد تولیدی استان حدود ۳۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.
کد خبر: ۱۴۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
اقتصادگردان- بهروز اسودی در یکصد و نود و پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر افزود: در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ تا کنون ۱۰۷ واحد تولیدی از این تسهیلات به ارزش حدود ۳۶۰۰ میلیارد ریال بهره مند شده اند.

وی تصریح کرد: از مجموع طرح های پرداختی ۳۸ واحد به ارزش ۲۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش رونق تولید ۹۸ و ۶۹ طرح نیز به ارزش حدود ۱۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به برنامه تولید و اشتغال ( بند الف تبصره ۱۸) می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه گزارش خود تصریح کرد: تاکنون ۲۵۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه ، ۳۶ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۶۶۵ میلیارد ریال به بانکها معرفی شد.

اسودی با اشاره به مغایرت تسهیلات مصوب و پرداختی از سوی بانکهای عامل، مهمترین علل این امر را کمبود وثایق از سوی واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۲درصد مغایرت ها مربوط به کمبود وثایق، ۲۸درصد مربوط به صورت های مالی ، ۲۲.۵ درصد مربوط به درخواست متقاضی و مابقی مربوط به مصوبات مرکز ، طرح ایجادی و واحد غیر فعال است که در این جلسه پیرامون رفع مغایرت ها و موانع پیش رو تصمیم گیری شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات بیش از ۹۸۵ واحد تولیدی مشکل دار در جلسات این کارگروه خبر داد و تصریح کرد: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی، زیربنایی، مالیاتی و تامین اجتماعی سه واحد تولیدی سنگ لاشه آذر سنگ ، معدنی شاهوار و هنر چوب ارژن بررسی شد.