:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

گسترش همکاری های مشترک در بخش علوم زمین استان سمنان

رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از کسترش همکاری ها و هم‌فکری‌های علمی و آموزشی تحقیقاتی مشترک در بخش علوم زمین در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
اقتصادگردان- مهدی میرکو با اعلام این خبر افزود: درراستای ارتباط صنعت و دانشگاه و با همکاری این سازمان ، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری بین دانشگاه سمنان، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و پژوهشکده علوم زمین بمنظور گسترش همکاری و هم فکری در بخش علوم زمین امضا گردیده است.

وی با اشاره به اهداف این تفاهم نامه همکاری تصریح کرد: بمنظور بهره‌گیری مطلوب از توانمندی‌ها، تجارب و ظرفیت‌های پژوهشی و علمی در جهت پیشبرد و تقویت پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی در سطوح مختلف استانی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه ارتباطات علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین تبادل اطلاعات این تفاهم صورت گرفته است.

رئیس اداره آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان اظهار داشت: امضاء کنندگان این تفاهم‌نامه، گسترش همکاری‌ها و هم‌فکری‌های علمی و آموزشی تحقیقاتی مشترک در بخش علوم زمین را در دستور کار دارند.

وی افزود: اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با محوریت مدیریت منابع زمینی، اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های اقلیم‌شناسی دیرینه، گردشگری زمین‌شناختی، آلاینده‌های زیست‌محیطی، زمین‌شناسی پزشکی و گیاه‌پالایی و همکاری متقابل علمی و پژوهشی در گرایش‌های زمین‌شناسی، گیاه‌شناسی، خاک‌شناسی، محیط‌زیست، کانی‌شناسی و سنگ‌شناسی، هواشناسی، اقلیم‌شناسی و آب‌شناسی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه برای گسترش همکاری‌ها است.

مهدی میرکو برگزاری دوره‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی مشترک، کمک در تدوین هدفمند پایان‌نامه‌ها، مساعدت در پذیرش دانشجوی Post-Doc در دانشگاه سمنان، استفاده از امکانات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه برای انجام پروژه‌های مشترک یا مستقل سازمان و پژوهشکده را از دیگر موارد مشترک همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، دانشگاه سمنان و پژوهشکده علوم زمین عنوان کرد.