:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

نفت برای افزایش قیمت مردد ماند

نفت در معاملات روز سه‌شنبه که سرمایه گذاران نسبت به توافق تجاری واشنگتن و پکن خوش بین شده و منتظر انتشار آمار ذخایر آمریکا بودند، تغییر قیمت چندانی نداشت.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
اقتصادگردان- بهای معاملات آتی نفت برنت چهار سنت افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا یک سنت کاهش پیدا کرد و به ۵۶ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت آمریکا روز دوشنبه ۰.۶ درصد افزایش قیمت داشت.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، تحولات روز جاری تحت تاثیر فروش قراردادها پس از افزایش قیمتها بوده است. نفت اکنون در برابر تغییر سریع نگاه سرمایه‌گذاران در کوتاه مدت آسیب پذیر است.

طبق نظرسنجی رویترز، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته افزایش پیدا کرده و ذخایر فرآورده‌های نفتی احتمالا کاهش داشته است. پنج تحلیلگر در نظرسنجی رویترز برآورد کردند که احتمالا ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به اول نوامبر، حدود ۲.۷ میلیون بشکه رشد کرده است.

نفت همچنین از امیدواری بازار به امضای توافق تجاری میان آمریکا و چین که تقاضا را تقویت خواهد کرد، پشتیبانی شده است. چین اعلام کرده که دونالد ترامپ و شی جین پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین از طریق مختلف مدام در تماس هستند.

به گفته تحلیلگران، بهبود رشد اشتغال آمریکا در اکتبر و بازبینی صعودی آمار دو ماه قبل نیز از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد.

سرمایه‌گذاران همچنین اخبار مربوط به عرضه اولیه عمومی شرکت نفتی دولتی آرامکوی سعودی را که انتظار می‌رود بزرگترین رویداد نوع خود در جهان باشد، به دقت دنبال می‌کنند. یاسر الرومایان، رییس هیات مدیره آرامکو روز یکشنبه اظهار کرد این غول نفتی دولتی پس از عرضه سهام در بورس ریاض، همچنان به تامین تقاضای جهانی برای نفت خواهد پرداخت.

در بخش عرضه، روسیه تولید نفت خود را از ۱۱.۲۵ میلیون بشکه در روز در سپتامبر به ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز در اکتبر کاهش داد اما این کاهش تولید کمتر از سهمیه مقرر تحت پیمان اوپک پلاس بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در چارچوب گروه اوپک پلاس با هدف تقویت قیمت‌ها، از ژانویه تولیدشان را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کرده‌اند. طبق نظرسنجی رویترز، اوپک که متشکل از ۱۴ عضو است، تحت تاثیر بهبود سریع تولید نفت عربستان سعودی، در اکتبر ۲۹.۵۹ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که ۶۹۰ هزار بشکه در روز بالاتر از آمار بازبینی شده سپتامبر بوده است.

همچنین آمار و اسناد نشان داد صادرات نفت ونزوئلا در اکتبر کاهش پیدا کرد اما برای دومین ماه متوالی از ۸۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رفت و به کاهش سطح ذخایر نفت که باعث شده بود این کشور تولیدش را کمتر کند، کمک کرد. تحریم‌های آمریکا که با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا شرکت نفتی دولتی PDVSA را هدف قرار داده، روند تولید و صادرات این کشور را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.