:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دبیر کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت:

ایران چندین برابر بیش از امروز می تواند نیازهای صنعت ساخت عراق را برآورده کند

علی شاهانی دبیرکنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت در دیدار با رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان اربیل با اعلام این مطلب افزود: ایران نیاز عمده خود را در محصولات صنایع ساخت از داخل تامین میکند و میتواند عمده محصولات مورد نیاز عراق را نیز تامین نماید.
کد خبر: ۱۴۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
اقتصادگردان- وی ادامه داد: در این دوره از کنفرانس حدود هشتاد تولید کننده داخلی که هرکدام در محدوده حوزه فعالیتی خود جزء بهترینها هستند، محصولات خود را که اکثراً سابقه صادرات به کشورهای منطقه و حتی فرامنطقه ای را دارد به نمایش خواهند گذاشت.
وی ادامه داد: کنسولگری ایران در اقلیم کردستان عراق تمامی مساعدت های لازم در حیطه اختیارات خود را برای مدعوین این کنفرانس انجام خواهد داد تا بوروکراسی های اداری نتواند مانعی در جهت اهداف کنفرانس باشد.
گیلان حاجی سعید نیز در این دیدار ضمن تشکر به منظور دعوت تجار اربیل در کنفرانس خاطر نشان کرد امسال روابط تجاری با کشور دوست ایران به بالاترین سطح همکاری ها رسیده است و پیش بینی می شود باتوجه به شرایط منطقه سال آینده نیز این همکاری ها روندی رو به رشد داشته باشد.
وی افزود یکی از مشکلات تجارت با ایران حضور واسطه هایی است که بدون داشتن تخصص لازم به تجار کرد مراجعه کرده و معمولاً نیز حضور آنان در این بازار ثمره ای جز اتلاف وقت بازرگانان را نخواهد داشت.
رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان استان اربیل این کنفرانس را محلی مناسب برای تجارت رو در رو دانست و ادامه داد ایرانیان قسمت مهمی از بازار کالاهای ساختمانی ارزان و متوسط را در استان کردستان به دست آوردند ولیکن در کالاهای لوکس نقش ایران به جایگاه واقعی خود نرسیده است.
دومین کنفرانس و نمایشگاه صنعت ساخت هشتم تا دهم دیماه سال جاری در هتل المپیک تهران با حضور مسئولان سازندگان ، معماران، تولید کنندگان و بازرگانان برگزار می گردد.