:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

انجام ٦٠ پرواز به مقصد عراق در یک روز از فرودگاه امام‌خمینی

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) گفت: در تاریخ ٢٣ و ٢٨ مهرماه، روزانه ٦٠ پرواز خروجی به مقصد عراق از فرودگاه امام (ره) انجام شد که این آمار در سال گذشته ٣٦ پرواز بود.
کد خبر: ۱۴۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
اقتصادگردان- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی رستمی با بیان اینکه در عملیات پروازهای اربعین سال گذشته رکورد بیشترین تعداد پرواز ورودی از مبدا عراق به فرودگاه امام (ره) ٣٦ پرواز بود، بیان‌داشت: فرودگاه امام امسال رکود جابجایی مسافر در ایام اربعین را زد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در سال گذشته بیشترین تعداد زائرانی که در یک روز از فرودگاه امام(ره) به عتبات سفر کردند تعداد ٧ هزار و ٩٨ نفر بود که این آمار در عملیات پروازهای اربعین سال جاری به ١١ هزار و ٤٥٣ نفر رسیده است.

رستمی ادامه داد: در روز ٢٨ مهرماه ١٠ هزار و ٩٤٩ زائر از عراق وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) شدند که این آمار در عملیات پروازهای اربعین سال گذشته هفت هزار و ۱۶۴ نفر بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) با اشاره به بهره برداری از ترمینال گالری سلام در خرداد ماه سال جاری بیان داشت: بهره برداری از این ترمینال موجب شد تا هیچگونه محدودیتی در پروازهای اربعین نداشته باشیم و بتوانیم به هر تعداد که شرکت‌های هواپیمایی درخواست پرواز به عراق داشتند، منابع فرودگاهی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

رستمی گفت: اولویت مهم شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در عملیات پروازهای اربعین خدمت‌رسانی شایسته به زائران بود از همین رو با همکاری و هماهنگی میان ارگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در این مجموعه و از طریق اختصاص گیت‌های ویژه برای بازرسی و کنترل گذرنامه زائران، تلاش کردیم تا خدمات مناسبی را به این عزیزان ارائه کنیم.

وی افزود: انجام پذیرایی از زائران و مسافران، برپایی موکب در ترمینال شماره یک و ترمینال گالری سلام، اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بخشی از تسهیلات ویژه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در عملیات پروازهای اربعین بود.