:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
مدیرعامل آبفای مازندران خبر داد:

بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی در 4 شهر مازندران تا پایان سال

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در راستای تامین، تقویت و توزیع آب شرب مشترکان، طرح‌های آبرسانی در شهرهای "شیرود"، "عباس‌آباد"، "سلمانشهر" و "نکا" تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
اقتصادگردان- "مجید عبدالهی" اظهار داشت: طرح آبرسانی در شهر شیرود شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با پیش‌بینی آبدهی 25 لیتر در ثانیه و احداث مخزن 2000 متر مکعبی با پیش‌بینی اعتبار 30 میلیارد ریال در سال جاری در دست اقدام  است که تا کنون حفر چاه به اتمام رسیده و زمین احداث مخزن ذخیره آب خریداری شده است.
وی با بیان اینکه در شهر عباس‌آباد به منظور افزایش توان تامین آب شرب، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با پیش‌بینی آبدهی 20 لیتر در ثانیه و اعتبار 9 میلیارد ریال در دست اجراست، افزود: حفاری چاه به عمق 120متر به اتمام رسیده و در مرحله آزمایش پمپاژ قرار دارد.
عبدالهی با اشاره به اینکه در شهر نکا زمین مورد نیاز برای حفر یک حلقه چاه با پیش‌بینی آبدهی 50 لیتر در ثانیه خریداری و پیمانکار مربوطه انتخاب شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه که هم اکنون در مرحله شروع عملیات اجرایی قرار دارد، 8 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
مدیرعامل آبفای شهری مازندران ادامه داد: در منطقه کرات کتی سلمانشهر نیز طرح‌های اجرای شبکه توزیع آب به طول 3.5 کیلومتر و احداث منبع ذخیره هوایی آب به ظرفیت300 متر مکعب، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی 15 لیتر در ثانیه با هزینه 18میلیارد ریال به اتمام رسیده و پکیج ارتقای کیفی جهت بهره‌برداری از این طرح نیز با پیش‌بینی6 میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.
وی با بیان اینکه تا پایان سال تصفیه‌خانه آب دراسله نیز با هزینه 60 میلیارد ریال با ظرفیت 8640 متر مکعب در شبانه‌روز به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: در شهر ساری عملیات احداث شبکه توزیع اصلی به طول 10 کیلومتر آغاز و تا کنون هشت کیلومتر به اجرا در آمده است و کلنگ طرح مقاوم‌سازی و اجرای کلکتور مکش مخزن لسانی به زمین زده خواهد شد.
عبدالهی ادامه داد: اقدامات لازم برای عملیات اجرایی این طرح‌ها در حال پیگیری است.