:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تعداد تاکسی‌های فرسوده تا سال 1400 معادل 75 درصد ناوگان فعلی خواهد بود

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور، گفت: تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا سال 1400 به 242 هزار دستگاه می‌رسد که معادل 75 درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
اقتصادگردان- مرتضی ضامنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و تحویل خودروهای تاکسی مطابق ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اظهار داشت: در حال حاضر 150 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به 192 هزار دستگاه می‌‌رسد و تا سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید که معادل 75 درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به از رده خارج شدن 75 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی 64 هزار دستگاه خودرو، گفت: مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش 100 تا 110 درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهمترین این موانع بود.

ضامنی توضیح داد: ایران خودرو نمی‌تواند برنامه منظمی در حوزه تولید به ما ارائه دهد و همین مسأله باعث شد تا طی دو سال گذشته نوسازی ناوگان تاکسیرانی با مشکل مواجه شود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور، با اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان اضافه‌ پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پای گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش برطرف شده است.

وی از ایران خودرو خواست تا تمرکز خود را بر تولید سمند پای گازسوز بگذارد.