:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تفاهمنامه داخلی‌سازی ۶۰ میلیون یورویی تجهیزات پتروشیمی منعقد شد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در مراسم امضای تفاهمنامه داخلی‌سازی تجهیزات صنایع پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل گفت: توسعه صنایع در حوزه پتروشیمی و نفت و گاز یکی از اولویتهای توسعه ساخت داخل و تحقق خودکفایی در این بخش است و این تفاهمنامه در راستای تحقق اهداف توسعه و تعمیق ساخت داخل است.
کد خبر: ۱۴۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
اقتصادگردان- به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی افزود: زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و صنایع تبدیلی یکی از اولویتهای کشور در جهت ساخت داخل محسوب می شود.

وی ادامه داد: ماشین سازی و تجهیزات، موتور محرکه صنعت و دارای ارزش افزوده بالایی است و این شاخه معیاری برای توسعه صنعتی یک کشور محسوب می شود و در همین زمینه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولید صنایع و تجهیزات در کشور وجود دارد.

صادقی نیارکی گفت: تاکنون دو میز تخصصی در حوزه خودروسازی با امکان کاهش ارزبری ۱۰۷ میلیون یورو برگزار شده و همچنین با پیگیری های انجام شده در صنایع مختلف کشور بیش از ۲ هزار نیاز صنعتی شناسایی شده است.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: تفاهم‌نامه امروز میان شرکت های آذرآب اراک و ماشین سازی اراک با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت به ارزش ۶۰ میلیون یورو منعقد می شود.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه برای ساخت تجهیزات ثابت پتروشیمی کیان و دهلران به امضای طرفین می رسد.

وی افزود: توسعه داخلی سازی در این پروژه مشترک برای تجهیزات پتروشیمی دهلران بیش از ۶۲ درصد و برای پتروشیمی کیان ۵۵ درصد هدف گذاری شده است.‌

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: ۱۸ طرح با بیش از ۹ میلیارد یورو در صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی هم اکنون در حال اجراست که به صورت متوسط ۶۰ درصد ماشین آلات و تجهیزات آنها توسط سازندگان ایرانی تامین می شود.

صادقی نیارکی گفت: ارزش محصولات پتروشیمی صنایع تکمیلی و تبدیلی یکی از مزیت های اصلی کشور در مسیر توسعه صنعتی محسوب می‌شود و با توجه به تعمیر و ساخت داخل و افزایش ضریب خوداتکایی در این صنعت، تحقق استقلال صنعتی امری ضروری است.