:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آغاز به کار هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در تهران

تولیدات محصولات سرمایشی و گرمایشی که سهم عمده‌ای در سرمایه در گردش مالی 15 هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان دارند مورد توجه صنعتگران قرار گرفته‌اند از این رو هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی با حضور صادق نیارکی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
اقتصادگردان - رونق صنعت یکی از اهداف کشور در سال جاری است، از این رو، فعال‌سازی و ارتقای فناورانه صنایع تأثیرگذار در اقتصاد در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
در حاشیه این برنامه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت ساختمان سهمی 4 درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور، گفت: به طور قطع این نمایشگاه در سطح خود در خاورمیانه دستاوردی برای تکمیل زنجیره تولید در این صنعت خواهد بود تا علاوه بر تامین نیازهای داخلی در صادرات و افزایش آورده‌های ملی موثر واقع شوند.

بهمن حسین‌زاده، معاون وزیر صنعت با بیان اینکه 150 شرکت فعال صنعتی و دانش‌بینان با رونمایی از آخرین تولیدات خود، میزبان مهندسان و متخصصان از کشور آلمان هستند، افزود: اهداف عرصه محصولات ساختمانی، استفاده از فرصت‌ها و بسط رونق تولیدات داخلی و صادرات کالای ایرانی است، درواقع تقویت و گسترش تبادلات تجاری و زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری به نمایش گذاشتن آخرین قابلیت‌های فنی ،مهندسی نو آوری‌های جدید ختم می‌شود که به نوعی پیوند دهنده صنعت ،فناوری‌ها و دانشگاه است و دانشگاهیان با ظرفیت علمی و تحقیقاتی حضور سازنده و گسترده‌ای در این نمایشگاه دارند.

وی ادامه داد:‌ این نمایشگاه، فرصتی کم‌نظیر فراهم شده برای فعالان صنعتی ،تولیدکنندگان و دانشگاهیان است، به طوری که ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که از پتانسیل‌های بالقوه این دوره نمایشگاه صنعت است.

همچنین رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه صنعت تاسیسات ساختمان با بیان اینکه تلاش همه جانبه به منظور افزایش تاثیرگذاری و تعامل بیشتر صنعت و دانشگاه در حال انجام است، اظهار کرد: رونمایی از آخرین محصولات تولیدی با فناوری‌های جدید برتر در نمایشگاه صنعت تاسیسات به توسعه همکاری‌ها نواورانه در این بخش کمک می‌کند.

همچنین عبدالکریم جلالی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه 70 یا 80 درصد در صنعت ساختمان به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: حفظ اشتغال و حمایت از تولید در دستور کار قرار دارد، از این رو فرآیند تسهیل قوانین برای رفع موانع کسب و کار در کشور انجام خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه استقبال بی‌نظیر صاحبان صنایع مرتبط باعث شده قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های جدید در صنعت تاسیسات عرضه شود، افزود: کشور ما در حوزه تاسیسات و تولید کالای صنعتی در منطقه خاورمیانه پیشرو است و ایرانیان با هوش و ذکاوت بالا از گذشته‌های دور به دنبال ابزاری برای معماری بوده‌اند.

وی گفت:‌ بادگیرهای یزد در مرکز ایران که پیچیده‌ترین شیوه‌های تاسیسات کهن را به نمایش می گذارد از نمونه‌های مثال زدنی در این حوزه است که نشان می‌دهد ساخت و سازها از گذشته مورد توجه ایرانی‌ها بوده و ما از گذشته‌های دور صاحب نبوغ و فناوری است و از ابزارهای مختلفی برای حصول به نتیجه بهتر استفاده شده و در روند صنعتی شدن به تدریج تکامل یافته و داخلی‌سازی شده است.

به گفته او به دلیل مزیت دانش فنی صنعت تاسیسات در ایران و وجود چهارفصل در کشور ارتقای این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

جلالی ضمن اشاره به برنامه‌ریزی دقیق برای تدارک نمایشگاه پررونق افزود: ایجاد فرصت های جدید تجاری برای فعالان صنعتی و تولیدکنندگان که به استانداردهای جهانی نزدیک است مدنظر بوده، با تکنولوژی به روز تر و قابلیت‌ها در رقابت با آخرین فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا هستیم.

رییس ستاد برگزاری هیجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات در ادامه به برنامه‌های متنوع طراحی شده اشاره کرد و گفت:‌ برای نخستین بار همایش سراسری مهندسین تاسیسات در ایران برگزار و یک پاویون اختصاصی مهندسین نیز دیده شده است.