:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر نیرو در صحن شورای شهر تهران:

تشکیل کارگروه مشترک میان وزارت نیرو و شهرداری تهران، قیمت برق با حذف قبوض کاغذی هیچگونه تغییری نکرده است

وزیر نیرو بر لزوم تشکیل کارگروه دائمی میان این وزارتخانه و شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: ایجاد یک ساز و کار دائمی بین مدیریت شهری پایتخت و وزارت نیرو و همچنین همکاری‌های تعریف شده می‌تواند الگویی برای سایر شهرها بوده و افزایش تاب‌آوری شهری را در پی داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
اقتصادگردان- "رضا اردکانیان" با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه با حذف قبوض کاغذی هیچگونه تغییری در نحوه محاسبه و تعرفه برق مشترکان رخ نداده است، گفت: دو موضوع حذف قبوض کاغذی و اعمال تعرفه‌های مصوب شده برای مشترکان پرمصرف با یکدیگر همزمان شد که این امر باعث ایجاد سوتفاهم در بین مردم شده است.
وی افزود: با توجه به مصوبه هیئت وزیران امسال برای کم‌مصرف‌ها هفت درصد و برای کسانی که بیش از الگوی مصرف برق استفاده کنند ۱۶ درصد تعرفه افزایش تعرفه برق داشته‌ایم و این موضوع هیچگونه ارتباطی با حذف قبوض کاغذی نداشته است.
وزیر نیرو تاکید کرد: مشترکان در صورتی که دچار برداشت و یا سوتفاهمی در خصوص قبوض برق خود شده‌اند می‌توانند با شماره ۱۲۱ تماس حاصل کرده و موضوع را جهت بررسی اعلام کنند تا اگر به صورت سهوی مشکلی ایجاد شده است پیگیری شود.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تهاتر بدهی پیمانکاران برق اشاره کرد و افزود: در صورت نبود فرایند تهاتر، در تنگنای بدهی‌هایی که به پیمانکاران و یا تولید کنندگان برق داشته‌ایم می‌بودیم، اما خوشبختانه سازوکارهای قانونی پیش‌بینی شده در بودجه ۹۷ و ۹۸ این امکان را فراهم کرد تا رقم بسیار بالایی از بدهی‌ها را با گروهی از این پیمانکاران تسویه کنیم و آنها نیز با سیستم‌های بانکی تسویه کردند.
وزیر نیرو ادامه داد: در این بین بحث تهاتر بدهی بدهکاران برق نیز با وزارت نفت مطرح شده است که منتظر راهکاری در این زمینه هستیم.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل کارگروهی مشترک در شهر تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر 75 درصد طرح فاضلاب تهران اجرایی شده است ظرف پنج سال آینده این پروژه تکمیل می‌شود که باید با تشکیل کارگروه مشترکی با شورای اسلامی شهر و شهرداری جنبه علمی و تخصصی فاضلاب و بحث فرونشست را مورد بررسی قرار دهیم.
وی خواستار تشکیل کارگروه مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران در خصوص مسئله فرونشست شد و افزود: باید از بخشی نگاه کردن فاصله بگیریم و در این زمینه از ظرفیت دستگاه‌هایی مانند شهرداری تهران که سهم پررنگی در مدیریت شهری دارند بهره‌مند شویم.
وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه شهر تهران باید بر اساس سازوکارها و چارچوب‌ها، مصوبه‌های نظارت بر توسعه تهران و شورای اسلامی شهر و سایر نهادهای مربوطه مدیریت شود، گفت: وزارت نیرو نمی‌تواند به تنهایی باعث و یا مانع توسعه شهر تهران شود فقط نباید به هیچ وجه آب و برق خارج از مدار تعریف شود.
اردکانیان با اشاره به اجرای پروژه ساماندهی آب‌های سطحی شهرستان ری به منظور رفع مشکل آب این منطقه، گفت: در زمینه دکل‌های فشار قوی برق نیز تاکنون با همکاری شهرداری تهران اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و به زودی نیز دکل‌های بیشتری در مناطق مختلف تهران جمع‌آوری خواهد شد.
وی یادآور شد: از سال 95 سالانه حدود 6500 کیلومتر شبکه فشار ضعیف از سطح زمین جمع‌آوری و به زیر زمین منتقل شده است که براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرف پنج سال تمامی این شبکه زیرزمینی خواهد شد.