:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

جلوگیری از آلودگی 1200 چشمه با اجرای 100 کیلومتر شبکه فاضلاب در سمیرم

مدیر آبفای سمیرم از اجرای 100 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این میزان شبکه فاضلاب، از آلودگی بیش از 1200 رشته چشمه جوشان در سمیرم جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
اقتصادگردان- "فرود نصیری" با بیان اینکه این شهرستان به دلیل برخورداری از منابع غنی آب‌های سطحی به شهر هزاران چشمه معروف بوده و اجرای شبکه فاضلاب در آن ضروری است، افزود: درحال‌حاضر بیش از 100 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر سمیرم اجرا شده و 30 کیلومتر دیگر باقی مانده تا 100 درصد جمعیت این شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرند.
وی اظهار کرد: بافت زمین در شهر سمیرم  بسیار سخت و سنگی است و آب در آن به سختی نفوذ می‌کند، بنابراین به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم، اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان ضروری به نظر می‌رسد.
نصیری با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب در شهر سمیرم به‌دلیل نوع شهرسازی و جنس زمین با دشواری‌هایی مواجه بوده است، گفت: به‌دلیل کوهستانی بودن و اختلاف ارتفاع بین پایین‌ترین نقطه تا مرتفع‌ترین نقطه سمیرم که به بیش از 400 متر می‌رسد، اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند.
مدیر آبفای سمیرم با اشاره به جمعیت 65 درصدی تحت پوشش شبکه فاضلاب سمیرم افزود: برخی از محله‌های سمیرم شرایط توپوگرافی خاص و سختی دارد که اجرای شبکه فاضلاب در آن باید با کارشناسی دقیق و سنجیده همراه باشد.
وی افزود: اجرای پنج کیلومتر شبکه فاضلاب در محدوده‌ای مسطح که سنگلاخی نباشد، نهایت حدود چهار ماه زمان می‌برد در حالی‌که در همین بازه زمانی در محدوده سنگلاخی با شیب تند فقط می‌توان 400 تا 500 متر شبکه فاضلاب اجرا کرد.
شهرستان سمیرم در جنوب غربی شهر اصفهان و حاشیه جنوب شرقی رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد.