:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حرکت به سمت شفاف‌سازی باید با قوت انجام شود

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: دانستن حق مردم است و برای بازگرداندن اعتماد به جامعه باید به شفافیت فرایندها بپردازیم و حرکت به این سمت با قوت انجام شود.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
اقتصادگردان- احمد میدری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات موسسات خیریه و کاهش فقر، اظهار داشت: ابعاد فقر گسترده است و برای حل این روند، مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.
وی افزود: در گذشته ثروت و فقر را محصول سرمایه می‌دانستند و در سیاست‌گذاری‌ها سرمایه مالی اهمیت داشت اما امروزه سرمایه اجتماعی اهمیت بیشتری دارد و اعتماد مهمترین رکن آن است.
میدری گفت: هم اکنون به دلایل مختلف اعتماد بین مردم و مردم و حکومت حتی داخل حکومت نیز آسیب دیده و در این شرایط راهکارهای اقتصادی نتیجه معکوس داشته است، شاهد هستیم در برخی مناطق به عنوان قطب اقتصادی سرمایه گذاری‌های کلانی انجام شده اما آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی گسترش یافته است.
وی ادامه داد: شاهد هستیم منابعی که برای رشد اقتصادی و کاهش فقر اختصاص یافته، صرف مسائل خاص اداری شده که نتیجه آن فساد این ادارات بوده است.
معاون رفاه وزارت کار بیان کرد: زمانی افشاگری علیه فرد و سازمان دولتی انجام می‌شد اما هم اکنون دامنه آن گسترش یافته است و نگرانی از افشای آن نیست، گاهی این افشاگری‌ها واقعیت ندارد و آبروی افراد را مورد هجمه قرار می‌دهد.
وی با تاکید بر اهمیت شفاف سازی گفت: یکی از اقدامات ما برای بازگرداندن اعتماد، شفاف سازی است که در ماه‌های گذشته شروع کردیم و این روند باید با قوت ادامه یابد.

میدری اظهار داشت: دانشگاه‌ها و نهادها می‌توانند در زمینه شفافیت، اقدامات دستگاه‌ها را بررسی کنند که نمونه آن اختصاص منابع در کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است که نتیجه آن شناسایی ۴٠٠ نفر فوتی بود که همچنان تحت حمایت این مراکز قرار داشتند.
وی اظهاداشت: اولویت‌بندی در شفافیت برای بازگرداندن اعتماد به جامعه ضروری است.