:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران مطرح کرد:

دغدغه تامین زمین برای زیرساخت‌های شبکه برق

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با اشاره به لزوم تشکیل کارگروهی مشترک میان برق منطقه‌ای از پلیس راهور و شهرداری تهران، گفت: برای تامین زمین مناسب برای زیرساخت‌های شبکه برق دغدغه جدی داریم.
کد خبر: ۱۴۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
اقتصادگردان- غلامرضا خوش خلق در صد و هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به عنوان میهمان همراه وزیر نیرو حضور داشت، با ارائه گزارشی گفت: در تامین برق سه موضوع تولید انتقال و توزیع مد نظر قرار می‌گیرد که در حوزه توزیع دو شرکت در پایتخت فعال هستند و در مجموع برق پایتخت به همراه استان‌های قم و البرز توسط این شرکت‌ها انجام می‌شود که ۲۵ درصد از مشترکین کشور تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران هستند.

وی افزود: پیک تابستان سال گذشته یک پنجم پیک مصرف کل کشور بود. از سال ۹۵ تا ۱۳۹۸ حدود ۱۰۰ پروژه با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در پایتخت اجرایی شده و توانسته اثر بسزایی در حوزه توزیع برق داشته باشد.

وی ادامه داد: کابل کشی زمینی در پایتخت پیگیری می‌شود که در همین راستا از همکاری‌های پلیس راهور و شهرداری باید تشکر کنم. با این وجود تشکیل کارگروه مشترک با هدف تسریع در کابل کشی زمینی تهران قطعا از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرساخت‌های برق تهران قدیمی هستند و نیاز به بازسازی شبکه‌ها داریم. البته در راستای بهبود وضعیت مبلمان شهری کابل‌های هوایی به زیر زمین منتقل شدند.

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که در بسیاری از نقاط تهران به ویژه حاشیه این شهر به حریم شبکه برق تجاوز می‌شود افزود: در حریم شبکه برق ساخت و سازهایی انجام شده، سرقت تجهیزات برق از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و از سوی دیگر تامین زمین برای جایگذاری زیرساخت‌های مناسب از دیگر دغدغه‌های ما به شمار می‌رود که همه این موارد می‌تواند با تشکیل کارگروهی مشترک مورد بررسی و حل و فصل قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید اگر در شهر تهران تراکم فروخته می‌شود، باید زیرساخت‌های آن از جمله زیرساخت‌های شبکه برق نیز فراهم شود. شورا برای حفاری و کابل کشی‌های زمینی باید به برق منطقه‌ای مجوز دهد. لذا همین جا درخواست می‌کنم که در یک بازه ۱۰ ساله به ما فرصت داده شود تا توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی شبکه را محقق کنیم.