:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
وزیر صنعت خبر داد:

هدف‌گذاری ساخت ۲۰۰ کشتی باری در ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تعمیرات و بازسازی کشتی‌ها و شناورها خودکفا شده‌ایم و در حوزه ساخت داخل نیز ساخت ۲۰۰ کشتی باری را با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی هدف‌گذاری کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
اقتصادگردان- به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی بیان کرد: مهندسان و متخصصان ایرانی در طراحی، ساخت، انتقال و نصب سکو گامهای قابل توجهی برداشتند که دستاورد مهمی است.

انجام بیش از ۸۰ درصد از تعمیرات و بازسازی صنایع دریایی در داخل کشور

او با اعلام اینکه اکنون ساخت کشتی های با تناژ بالا به دست متخصصات داخلی انجام می شود، تصریح کرد: صنایع دریایی از جمله صنایعی است که تاکنون در حد خودش به آن توجه نشده بود اما امروز و به خصوص از سال گذشته حداقل بیش از ۸۰ درصد تعمیرات و بازسازی در این حوزه، در واحدهای داخلی انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بازدیدهای که از مجموعه های کشتی سازی داشتیم، مشخص شد که این مجموعه ها کار تعمیرات و بازسازی بیش از یکصد کشتی را از اول سال انجام داده اند.

در تعمیرات و بازسازی کشتی و شناور خودکفا شده‌ایم

رحمانی با بیان اینکه در تعمیرات و بازسازی کشتی ها و شناورها خودکفا شده ایم، افزود: دیگر کشتی ها و شناورهای ما برای تعمیرات و بازسازی به خارج کشور نمی روند.

ساخت ۲۰۰ کشتی باری را با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی هدف‌گذاری کرده‌ایم

او در ادامه در خصوص برنامه های ساخت و تولید داخل کشتی افزود: در چارچوب برنامه توسعه صنایع دریایی ساخت ۲۰۰ کشتی باری را هدف گذاری کردیم که ۳۰۰ میلیون یورو برای این موضوع سرمایه گذاری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی می شود که ۶۰ هزار نفر شغل به صورت مستقیم با اجرای این برنامه و فعالیتها ایجاد می شود که به تناسب برای بیش از یکصد هزار نفر شغل به صورت غیرمستقیم به وجود می آید.

رحمانی با اشاره به توان فنی و مهندسی و داشتن ساحل در کشورمان، گفت: در صنایع دریایی جلوه دیگری از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را می توانیم مشاهده کنیم.