:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

ترمز بورس‌های جهانی کشیده شد

ابهام مجدد در خصوص سرانجام برگزیت، بسیاری از بورس‌های جهانی را ریزشی کرد.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
اقتصادگردان- به نقل از رویترز، تنها یک روز پس از آن که مقامات و دیپلمات‌های اروپایی و انگلیسی از پیشرفت در مذاکرات چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خبر دادند، به نظر می‌رسد که هنوز اختلافات بین اروپایی‌ها با پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به طور کامل حل نشده است. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعلام کرد که روند مذاکرات برگزیت ممکن است بدتر شود.

از طرف دیگر چین و آمریکا نیز هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به یک توافق تجاری جامع دارند. استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این کشور در حال همکاری با طرف چینی برای رسیدن به فاز نخست توافق تجاری تا پیش از دیدار رئیسان جمهور دو کشور هست که قرار است ماه آینده برگزار شود.

یوشینوری شیگیمی، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در بانک "جی پی مورگان" گفت: در حالی که آمریکا روند افزایش تعرفه ها را به حال تعلیق درآورده است، هنوز سخت است که انتظار داشته باشیم همه چیز به سرعت حل و فصل شود.

در وال استریت شاخص‌ها  عمدتا ریزشی بودند تا جایی که شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۰.۰۸  درصد ریزش کرد و به ۲۷ هزار و ۱.۹۸ واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲ درصد کاهش تا سطح ۲۹۸۹.۶۹ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۳ درصدی در سطح ۸۱۲۴.۱۸ واحدی بسته شد.

در دیگر مناطق جهان و در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص ها عملکرد مختلفی داشتند تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با کاهش ۰.۶۱ درصدی تا ۷۱۶۷.۹۵ واحد پایین رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۰.۰۹ درصدی در سطح ۵۶۹۶.۹۰  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۳۲ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۶۷۰.۱۱  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۳۳ درصد بالا رفت و به ۹۳۸۶.۷۰ واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۱۱ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۴۹۸.۲۹  واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با جهش  ۰.۷۴  درصدی به ۲۶ هزار و ۸۶۲.۶۵  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با افزایش ۰.۱۲ درصدی در سطح ۳۹۲۷.۵۴  واحد بسته شد. در استرالیا و کره جنوبی شاخص‌ها ریزشی بودند.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۸۴ درصد کاهش به ۵۲.۹۱  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با کاهش ۰.۶۷ درصدی به ازای ۵۹.۰۲  دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۱۶ درصدی به ۱۴۸۷.۶۰ دلار رسید. هر اونس نقره با کاهش ۰.۵ درصدی به ازای ۱۷.۳۴ دلار مبادله شد.