:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آغاز عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت پست نفوت صومعه‌سرا در گیلان

عملیات اجرایی پروژه توسعه پست 230.63 کیلوولت شهدای نفوت صومعه‌سرا با 320 میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
اقتصادگردان- "عظیم بلبل آبادی" مدیرعامل شرکت برق منطقه­‌ای گیلان گفت: این پروژه در راستای شناسایی، امکان‌سنجی و ارائه الگو به ‌منظور جابه‌جایی تجهیزات در جهت بهره‌وری اقتصادی و با هدف افزایش ظرفیت، بالابردن ضریب اطمینان، پایداری شبکه و اصلاح افت ولتاژ انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای پروژه افزایش ظرفیت پست شهدای نفوت صومعه سرا در دو فاز افزود: در اجرای فاز اول این پروژه، یک دستگاه ترانس 160 مگاولت آمپری جایگزین ترانس 125 مگاولت آمپری و دو دستگاه ترانسفورماتور کمپکت جایگزین ترانسفورماتورهای کمپکت موجود خواهد شد و در فاز دوم یک دستگاه ترانس 160 مگاولت آمپری جایگزین ترانس 125 مگاولت آمپری می‌شود. به عبارتی ظرفیت این پست از 250 مگاولت آمپر به 320 مگاولت آمپر افزایش داده شده و در مجموع 70 مگاولت آمپر به ظرفیت پست 230.63 کیلوولت شهدای نفوت صومعه‌سرا افزوده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه­‌ای گیلان با بیان اینکه اين طرح با استفاده صد درصدي از تجهيزات ساخت داخل انجام می­‌شود، گفت: پروژه توسعه پست 230.63 کیلوولت نفوت شهدای صومعه سرا با اعتباری معادل 320 میلیارد ریال اجرا می­‌شود که فاز اول آن آبان ماه جاری و فاز دوم آن تا پایان امسال اجرایی و به بهره­‌برداری خواهد رسید.
گفتنی است پست 230.63 کیلوولت شهدای نفوت صومعه‌سرا تغذیه پست­‌های 63 کیلوولت صومعه‌سرا، شهید قلی پور رشت، فومن، شفت، ماسال، طالقانی رشت و جنوب رشت و تامین برق مطمئن و پایدار قسمت­‌هایی از شهر صومعه‌سرا را بر عهده دارد و تغذیه این پست از طریق خطوط 230 کیلوولت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی گیلان و پره سر انجام می‌شود.