:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر نیرو در سفر به استان ایلام خبر داد:

اجرای 58 پروژه بزرگ صنعت آب و برق در استان ایلام، آبرسانی به 6.8 میلیون نفر جمعیت روستایی در دولت دوازدهم

وزیر نیرو از ۵۸ پروژه در حال اجرای آب، برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نیرو در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
اقتصادگردان- "رضا اردکانیان" صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی به 17 روستای شهرستان دهلران به خبرنگاران گفت: وزارت نیرو در مجموع در بخش آب، برق و فاضلاب استان ایلام ۵۸ پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصد در دست اجر دارد که امیدواریم با تامین منابع مالی لازم از شتاب بیشتری برخوردار شوند.
وی با اشاره به افتتاح طرح‌های آبرسانی استان ایلام در هفته دوم "پویش الف، ب، ایران" ادامه داد: در سفر امروز، پروژه آبرسانی به ۹۱ روستا با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که جمعیتی بیش از 33 هزار نفر از هموطنان روستایی در استان ایلام از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.
وزیر نیرو با بیان اینکه پروژه‌های دیگری در استان ایلام در دست اجرا داریم و امیدواریم تعداد باقی‌مانده روستاها نیز هر چه زودتر وارد مدار بهره‌برداری شوند، گفت: در بخش آبرسانی روستایی خوشبختانه وضعیت مناسبی را پیش رو داریم و از سال ۹۲ تاکنون در این دولت آبرسانی به ۱۰ هزار و ۳۶۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر انجام شده است.
اردکانیان با تاکید بر اینکه میزان آبرسانی به جمعیت روستایی کشور تا قبل از سال 92 به ۹۰۰ هزار نفر می‌رسید، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت نیرو تا پایان سال جاری ۹۲۱ هزار نفر از هم وطنان روستایی دیگر نیز با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی، از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.
وی اظهار امیدواری کرد، این روند تا پایان دولت دوازدهم ادامه داشته تا تعداد ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم به حدود ۱۰ میلیون نفر افزایش یابد.