:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

وزارت جهاد کشاورزی از دستگاه‌های پیشرو در تربیت مدیران آینده

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: بانک جامع اطلاعاتی از افراد مستعدی که مدیران آینده دستگاه‌های اجرایی هستند تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
اقتصادگردان- به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، ابوالقاسم ورداسبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی از نخستین دستگاه‌هایی است که تربیت مدیران آینده و توانمندسازی آنان را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کانون ارزیابی و توسعه مدیران در وزارت جهادکشاورزی در حوزه ستادی و سایر استان‌ها گفت: پروژه ملی مدیریت استعداد نیز با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور در دستور کار قرار دارد و امروز به ‌صورت رسمی آغاز شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز پروژه ملی مدیریت استعداد در استان سمنان به برخی از اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: شناسایی افراد مستعد، ایجاد آمادگی شغلی در کارکنان مستعد برای تصدی مشاغل کلیدی آینده، تسهیل فرآیندهای ارتقاء شغلی کارکنان مستعد، فراهم شدن بستر ارزش‌آفرینی افراد مستعد برخی از اهداف مهم این طرح است.

ورداسبی با بیان این که افراد مستعد در نظام‌نامه مدیریت استعداد بر اساس شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این نظام‌نامه افرادی که بالای ۵ سال و زیر ۲۵ سال سابقه دارند در کانون ارزیابی و توسعه مدیران ارزیابی می‌شوند و بر اساس شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند.

به گفته وی، افراد گزینش ‌شده برای این که توانمند شوند و دستگاه اجرایی بتواند از این افراد استفاده کند دوره‌های آموزشی را می‌گذرانند و توانمند می‌شوند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: افراد توانمند شده در بانک جامع اطلاعاتی قرارگرفته و در اختیار رئیس سازمان اداری استخدامی و سازمان‌های تابعه قرار می‌گیرد.

ورداسبی با بیان این که از افراد انتخاب‌ شده و مستعد برای انتصابات و تصدی مشاغل مدیریتی استفاده می‌شود، گفت: ایده‌های این افراد اخذ شده و در کارگروه‌های تخصصی پرورش داده می‌شود و این افراد مستعد بر اساس ایده و روش خود می‌توانند یک سازمان را اداره کنند.