:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

حضور وزیر نفت در سومین نشست شورایعالی آمایش سرزمین

سومین نشست شورایعالی آمایش سرزمین و نخستین نشست این شورا در سال‌ ۹۸ به ریاست رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و برخی وزیران اقتصادی دولت برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
اقتصادگردان- به نقل از سازمان برنامه و بودجه، این نشست عصر روز دوشنبه (۲۲ مهرماه) به ریاست محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در این نشست دو گزارش درباره مهم‌ترین اقدام‌ها در زمینه مطالعات آمایش سرزمین ۳۱ استان و نیز سند آمایش ملی کشور ارائه شد، همچنین گزارش وزارت راه و شهرسازی از طرح ویژه توسعه و عمران منطقه ساحلی مکران به تصویب شورا رسید.

در ادامه این نشست، وزیر نیرو با تاکید بر گنجاندن اطلاعات دقیق همه استان‌ها در مطالعات آمایش استان‌ها، گفت: اساس مطالعات آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی فرابخشی است و نقش اطلاعات پایه در مطالعات آمایش، بسیار تعیین‌کننده و اساسی است.

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست نیز با اشاره به طرح توسعه مکران، عنوان کرد: همه مردم دنیا از آب دریا استفاده بهینه می‌کنند، برنامه‌ریزی ما در منطقه مکران باید به‌گونه‌ای باشد که مردم را از استفاده از دریا محروم نکنیم و فاصله دو کیلومتری صنایع و دیگر امکانات توسعه را در این منطقه لحاظ کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی نیز با اشاره به طرح توسعه مکران، تصریح کرد: در توسعه مکران باید از آب دریا استفاده کنیم، البته نباید آبادی‌ها را از بین ببریم، همچنین استفاده از آب دریا در صنایع اهمیتی اساسی دارد.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز مباحث کلان را در مطالعات آمایش سرزمین بسیار بااهمیت دانست و گفت: در نشست‌های آمایش سرزمین نباید از این امر مهم غفلت کرد.

در ادامه این نشست آیین‌نامه‌های نحوه برگزاری نشست‌های شورایعالی آمایش سرزمین تصویب و مقرر شد که برای تصویب نهایی در نشست هیئت وزیران مطرح شود.