:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

پتروشیمی ارومیه گواهینامه زیست محیطی دریافت کرد

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی به این شرکت گواهینامه جلوگیری از آلایندگی اعطا کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
اقتصادگردان- به نقل از شرکت پترول، کریم دلجوان با اعلام این خبر افزود: گواهینامه یاد شده به دنبال پیاده‌سازی اقدام‌های زیست‌ محیطی از جمله انتخاب و ساخت واحد اسید سولفوریک براساس فرآیند جذب مضاعف با فناوری مدرن و میزان آلایندگی به مراتب کمتر از استاندارد سازمان محیط زیست ایران و همچنین نصب سامانه آنالیزور برخط (آنلاین) اندازه‌گیری گازهای آلاینده زیست محیطی که اطلاعات آن برخط به سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل و پایش ارسال می‌شود، دریافت شده است.

وی تصریح کرد: بازیافت و استفاده دوباره از پساب‌های صنعتی در واحدهای شرکت پتروشیمی ارومیه که ضمن کاهش مصرف آب از تولید و انباشت پساب‌های صنعتی جلوگیری به‌عمل می‌آید و استفاده از بویلرهای بازیافت حرارتی در واحد اسید سولفوریک برای تولید بخار که سبب کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در بویلرهای مجتمع شده است را از دیگر عوامل دریافت گواهینامه آلایندگی از سوی این شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه افزود: پتروشیمی ارومیه ترویج فرهنگ ایمنی، بهداشت و محیط زیست را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است و این مهم سبب شده برنامه‌ریزی منسجم و متعددی برای اقدام‌های زیست محیطی را در سرلوحه فعالیت‌های جاری شرکت قرار گیرد.

دلجوان ادامه داد: مدیریت مواد زائد و پسماندها از جمله اقدام‌های دیگری است که انجام شده است، در همین ارتباط می‌توان به توزیع سطل‌های جمع‌آوری کارتن پلاست در سطح شرکت با هدف جداسازی کاغذهای دور ریز از دیگر زباله‌ها و در نتیجه کمک به بهبود و ارتقای محیط زیست اشاره کرد که بازیافت هر تن کاغذ مانع از قطع 17 درخت می‌شود. 

وی یادآور شد: بازدهی تولید در پتروشیمی ارومیه با بهبود روش‌های فرآیندی و نوسازی واحدها افزایش یافته و پتروشیمی ارومیه به عنوان یکی از نخستین پتروشیمی‌های شمال‌غرب کشور، موفق به تولید بالاتر از ظرفیت اسمی خود شده است.

پتروشیمی ارومیه یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌ ‌گذاری ایرانیان است و از ظرفیت تولید سالانه 94 هزار تن محصولاتی شامل کریستال ملامین، سولفات آمونیوم و اسید سولفوریک برخوردار است که با سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحد صنعتی پروژه تولید سولفات پتاسیم با ظرفیت سالیانه 40 هزار تن و واحد اسید کلریدریک با ظرفیت سالانه 50 هزار تن با پیشرفت حدود 95 درصد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.