:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
معاون صنایع کوچک سازمان شهرکهای صنعتی :

در صنعت بسته بندی مواد غذایی عقبیم ، آموزشهای تخصصی صنعت بسته بندی را به داخل شهرکهای صنعتی می بریم

معاون صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت : کشورمان در صنایع بسته بندی پیشرفتهای خوبی داشته اما کشورهای رقیب دراین زمینه بسیار جلوترند و باید گامهای بلند تری برداریم .
کد خبر: ۱۴۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
اقتصادگردان- تشنه دل در حاشیه سمینار بین المللی نقش صنعت بسته بندی مواد غذایی در صادرات غیر نفتی و در گفت و گو با شاتا افزود : در این صنعت و در مقایسه با شکورهای رقیب و همسایه نظیر ترکیه عقب هستیم و باید توجه ویژه ای در تمام زمینه های بسته بندی از جمله کیفیت داشته باشیم تا سلامت و بهداشت مواد غذایی حفظ شود.
وی هدف از برگزاری این سمینار را ارتقای دانش بسته بندی و آشنایی با تجارب کشورهای پیشرفته در زمینه نوآوری بسته بندی در حوزه صنایع غذایی برشمرد و افزود : ما به لحاظ تولید محصول مزیتهای صادراتی داریم اما تکنولوژی بسته بندی همزمان با آن توسعه پیدا نکرده و برای اولین بار این کارگاه را تشکیل دادیم که صاحبان صنایع با یافته های علمی و تکنولوژیک روز دنیا در این زمینه آشنا شوند .
تشنه دل تصریح کرد : این یک گام است و آشنایی و اطلاع رسانی وظیفه ماست اما باید ادامه یابد و با NGO ها که در داخل هست ارتباط بیشتر شود و آموزشهای دقیقترو تخصصی تر به داخل واحدها برود ، این آغاز کار بود و باید کارگاهها را به داخل شهرکها ببریم ، آموزش کافی نیست .
وی در ادامه تاکید کرد : به عنوان سازمان خدمت رسان و توسعه ای باید ارتباط بیشتری با صنعتگران داشته باشیم و در این زمینه برنامه های منتسبی تدارک دیده ایم تا خلا ها را پر کنیم .
این مسوول یادآور شد : صنایع کوچک در همه دولتها مورد حمایت است چرا که صنایع بزرگ خود دپارتمانهای تجارت و بازار وR&D دارند اما صنایع کوچک ازاین امکانات محرومند .
تشنه دل اتضافه کرد : اگر دو بال تولید کننده و بخش دولتی به عنوان حامی صنایع کوچک در کنار هم باشند چالش همیشگی جزیره ای عمل کردن از بین می رود .
وی با بیان اینکه صنایع غذایی ارتباط وسیعی با صنعت بسته بندی دارد افزود : از این حیث کشورما قابل مقایسه با کشورهای هم جوار و رقیب نیست چرا که این کشورها به شدت بر بخش بسته بندی متمرکز شده اند .
تشنه دل یادآور شد : کشورمان از حیث کیفیت تولید محصول از رقبای همسایه جلوتر است اما در عرضه محصول و بسته بندی کاملا عقب هستیم که به عدم هم گامی بسته بندی با تولید بر می گردد این درحالی است که معادله بازار در دست مشتری است .
گفتنی است کشومان طی سالهای اخیر با داشتن حق رای به عضویت سازمان جهانی بسته بندیWPO در آمد و صنعت بسته بندی با داشتن 975 میلیارد دلار گردش مالی در سال 2018 سومین صنعت بزرگ دنیاست.