:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شانزدهمین صندوق اوراق قابل معامله در فرابورس پذیره‌نویسی شد

صبح امروز یک صندوق سرمایه‌گذاریا با درآمد ثابت در فرابورس پذیره‌نویسی شد.
کد خبر: ۱۴۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
اقتصادگردان- صبح امروز سه شنبه 23 مهرماه صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت معیار با عنوان شانزدهمین صندوق اوراق قابل معامله در فرابورس پذیره‌نویسی شد.

این صندوق در سال 90 تاسیس شد و توانست مجوزهایی از جمله سبدگردانی و مشاورپذیرش را دریافت کند و در حال حاضر ارزش دارایی‌های تحت مدیریت آن 200 میلیارد تومان است و می‌تواند تا این سقف سبدگردانی انجام دهد.

مهمترین هدف صندوق‌های با درآمد ثابت جمع‌آوری منابع و سپرده‌ها در قالب اوراق است تا درآمد ثابتی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند ویکی از جذابیت‌های این صندوق‌ها برای جذب سرمایه، بالا بودن نرخ بازدهی آن نسبت به سایر صندوق‌ها به ویژه شبکه بانکی است.

در حال حاضر سهم اوراق بدهی از مجموع بازار بدهی در ایران حدود 8 درصد است که این رقم در دنیا به 65 درصد می‌رسد و این فاصله آماری نشان می‌دهد که پتانسیل افزایش جذب سرمایه‌ برای صندوق‌ها و افزایش سهم آ‌نها در بازار بدهی وجود دارد.

وداد حسینی مدیرعامل این صندوق در نشست خبری "یک عرضه یک دیدار" با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های ما راه‌اندازی صندوق اکتشاف معدن، صندوق سینما و صندوق دارو است گفت: در حال حاضر سه شرکت در بورس از مجموعه معیار در بورس پذیرش شده است و به زودی 6 شرکت دیگر پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار پذیره‌نویسی از 22 تا 30 مهرماه انجام می‌شود گفت:‌ در روز اول تمام 99 میلیون واحد به ارزش هر کدام آن 10 هزار ریال پذیره‌نویسی شد و به دنبال دریافت مجوز از بورس برای انجام معاملات ثانویه هستیم.

حسینی با تاکید بر افزایش سود سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها گفت: نرخ سود این صندوق‌ها قطعی نیست اما با توجه به پتانسیل بازار سهام می‌توان گفت نرخ آن بالاتر از نرخ سود در شبکه بانکی است و احتمالا نرخ سود این صندوق حداقل 2 درصد بیشتر  از نرخ سود سپرده در بانک خواهد بود.