:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس اتاق ایران خواستار شد:

قوانین ناسازگار با تحریم موقتا تعلیق شود

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: با قوانین و مقررات عادی نمی‌توان شرایط تحریمی که همچون شرایط جنگی است را اداره کرد و برخی از قوانین و مقرراتی که با شرایط کنونی وفق ندارند، باید موقتا تعلیق شوند.
کد خبر: ۱۴۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
اقتصادگردان- به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین شافعی در جلسه امروز اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: گستردگی توسعه صنعتی بر ابعاد اقتصاد کشور توجه به این بخش را به واقع پررنگ تر کرده است که باید آن را به عنوان یک هدف آگاهانه در راس سیاستهای اقتصادی قرار داد.

او با تاکید بر لزوم و ضرورت حضور بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی، تصریح کرد: اگر تصمیم گیران اقتصادی خواهان بهبود وضعیت معیشت مردم هستند باید در پی اجرای برنامه ای کامل و جامع با مشارکت نخبگان و فعالان اقتصادی کشور باشند.

رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه بیان کرد: اصلاحات اقتصادی در حمایت از بخش های تولیدی واقعی و خدمات مولد باید به عنوان اصلی اجتناب ناپذیر در دستور کار واقع شود.

شافعی با اعلام اینکه البته وزارت صمت با بخش خصوصی تعامل خوبی دارد، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز اقدامات خوبی انجام داده و اتاق یک مطالعه برای استفاده بهینه از خدمات این ستاد آماده ارایه دارد.

رشد نقدینگی باید به سمت تولید بیایید

او با تاکید بر اینکه سهم صنعت از تسهیلات بانکی باید ارتقا یابد، اضافه کرد: رشد نقدینگی باید به سمت تولید بیایید تا به ایجاد ارزش افزوده و اشتغال کمک کند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع پیوستن کشورمان به اوراسیا، تصریح کرد: بخش خصوصی باید در تصمیم گیری در این مورد حضور داشته باشد.