:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
شرکت راه‌آهن خبر داد

امکان جدید سفر ریلی برای مسافران اربعین

برای ایام اربعین امسال ۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش‌بینی شده بود که به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن به 54 قطار در روز می‌رسید و امروز این تعداد با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین، قطارها به 908 رام قطار افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۴۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
اقتصادگردان- اول مهرماه امسال سعید رسولی در نشستی خبری اعلام کرده بود که از پانزدهم تا ۳۰ مهرماه پیک سفرهای اربعین امسال است و  و در این راستا  پیش فروش قطارهای فوق العاده اربعین از ۱۰ صبح چهارشنبه سوم مهر ماه آغاز شده و برای این ایام روزانه ۵۴ قطار در پانزده روز و در قالب۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش بینی شده است که از نظر تعداد قطار ۴۳ درصد نسبت به اربعین پارسال رشد داشته است و این عدد در حوزه ظرفیت ایجاد شده به ۴۷ درصد رشد می رسد.

اما با توجه به افزایش تعداد زائران و اینکه برآوردها از حدود دو میلیون نفر در سال گذشته به حدود سه میلیون نفر و شاید هم بیشتر در سال جاری خواهد رسید، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تعداد این قطارها را افزایش داد.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تردد زائران حسینی، ۳۲ رام قطار دیگر به صورت فوق العاده برای بازگشت زائران اربعین برنامه‌ریزی کرده است.

بر اساس این اطلاعیه در روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری در مجموع تردد ۳۲ قطار را به صورت فوق العاده از شهرهای کرمانشاه، همدان و خرمشهر برنامه‌ریزی کرده است.

با احتساب ظرفیت این ۳۲ قطار فوق العاده در مجموع شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ۹۰۸ رام قطار در ایام اربعین حسینی ( ۱۵ تا ۳۰ مهرماه ) به زائران خدمت رسانی می کند.

سال گذشته برای ایام اربعین ۲۹۶ هزار صندلی برای جابجایی زائران حسینی اختصاص یافت اما با برنامه ریزی راه آهن امسال بیش از ۴۵۷ هزار صندلی برای هموطنان ظرفیت سازی شده که در مقایسه با سال گذشته ۶۴ درصد افزایش یافته است.