:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

جهش نرخ پایبندی اوپک پلاس به پیمان نفتی به بالای ۲۰۰ درصد

نرخ پایبندی تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید در سپتامبر بالای ۲۰۰ درصد بود.
کد خبر: ۱۴۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
اقتصادگردان- منابع آگاه با بیان این مطلب به رویترز گفتند: نرخ بالای پایبندی عمدتا به دلیل نصف شدن تولید نفت عربستان سعودی در نتیجه حملات هوایی بود که به تاسیسات نفتی این کشور انجام گرفت.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، روز دوشنبه اظهار کرد: هیچ مذاکراتی برای تغییر توافق جهانی کاهش تولید نفت میان اوپک و متحدانش در کار نیست.

وی در جریان سفر به عربستان سعودی به خبرنگاران گفت: مسکو کاملا به این توافق پایبند است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی نیز روز دوشنبه گفت: لازم است که به جای قیمت نفت، روی ثبات بازار نفت تمرکز شود و قیمت مناسب، یک قیمت باثبات خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، وی گفت: صادرکنندگان نفت که در پیمان جهانی محدودیت عرضه نفت مشارکت دارند، پایبندی جدی به کاهش تولید داشته‌اند.

در خبر جداگانه دیگری، خالد الفاضل، وزیر نفت کویت اظهار کرد: هنوز زود است درباره رشد ذخایر نفت در سال ۲۰۲۰ صحبت شود و کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک و متحدانش فعلا مشخص نیست.

به گفته وزیر نفت کویت، رشد ذخایر نفت در سال ۲۰۲۰ موضوعی نیست که اکنون درباره آن گفت و گو شود زیرا هنوز یک فرض است و فعلا این گروه به این فکر می‌کند که در صورت رشد ذخایر نفت چه مانوری می‌تواند داشته باشد.

وی گفت: قیمت ۵۰ تا ۷۰ دلار هر بشکه نفت قابل قبول خواهد بود و تقاضا برای نفت همچنان رو به رشد است و ثبات بیشتر قیمت مورد ترجیح است. وزیر نفت کویت ادامه داد: کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس به رصد بازار ادامه می‌دهد تا ضرورت کاهش بیشتر تولید یا ادامه تولید در سطح فعلی را بررسی کند اما تصمیم نهایی توسط همه اعضا گرفته خواهد شد.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک در چارچوب گروهی معروف به اوپک پلاس با هدف تقویت بازار، از ابتدای ژانویه امسال توافقی را برای محدودیت عرضه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز به اجرا گذاشتند. این توافق قرار است تا مارس سال ۲۰۲۰ اجرا شود و این تولیدکنندگان در دیدار رسمی که روزهای پنجم و ششم دسامبر برگزار می شود، به بررسی سیاست تولید خود خواهند پرداخت.