:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
رضا نگهبان مطرح کرد:

سکونت ۴.۵ میلیون نفر در محدوده بافت فرسوده شهری تهران

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از سکونت ۴.۵ میلیون نفر در محدوده بافت فرسوده شهری تهران خبرداد.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
اقتصادگردان- رضا نگهبان عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران اظهار داشت: طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهرها فرصت مناسبی برای بازسازی خانه‌های فرسوده و محلات قدیمی با مشکلات فراوان است که تأثیرات مثبتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود مدیریت شهری خواهد داشت.

وی ادامه داد: 4 میلیون و 500 هزار نفر در بافت فرسوده استان تهران سکونت دارند. 13 میلیون جمعیت در استان تهران ساکن هستند که 6.16 درصد جمعیت کشور را شکل می‌دهد که یک‌سوم آن‌ها در 14 هزار هکتار مساحت بافت ناکارآمد سکونت دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: مجموع بافت فرسوده و حاشیه‌نشین در استان تهران 14 هزار و 700 هکتار است که شناسایی 63 محله انجام و نام محلات نیز در شهرستان‌های استان تهران احصا شده است.

نگهبان با اشاره به تخصیص 39 درصد اعتبارات برای اجرای پروژه بازآفرینی بافت فرسوده تصریح کرد: ستاد استانی بازآفرینی بافت فرسوده تاکنون 14 مصوبه داشته است و در مورد واگذاری اراضی و اعمال تخفیفات و غیره نیز مکاتبات لازم انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان دبیر محور اصلی اقدام مشترک باید در جهت بهسازی تأسیسات، توسعه خدمات روبنایی همچون احداث فرهنگسرا و غیره توجه لازم را داشته باشند و علاوه بر این مدیریت اعطای تسهیلات مسکن را مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان با اشاره به توانمندسازی پروژه‌ها در سطح محلات خاطرنشان کرد: 6 پروژه در سطح شهرستان‌های بهارستان و قدس انجام شده است و مطالعات محلات هرندی نیز با پیشرفت 20 درصدی انجام و برای 5 هزار واحد در سال 98 تفاهم‌نامه منعقد و برای اخذ تسهیلات اقدامات لازم صورت گرفته است.