:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

حمایتی به وسعت یک سرزمین، احداث بزرگترین هتل غرب کشور با تسهیلات بانک ملی ایران

بانک ملی ایران طی سال های گذشته مطابق سند چشم انداز 1404 تسهیلات بسیاری به کارآفرینان و فعالان عرصه صنعت هتلداری برای ساخت مراکز اقامتی و توسعه صنعت گردشگری با هدف جذب 20 میلیون گردشگر داخلی و خارجی پرداخت کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، با توجه به شاهراه بودن شهرکرمانشاه و توریستی بودن این منطقه، بانک ملی ایران با هدف توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار از محل منابع طرح های ایجادی اقدام به ارائه تسهیلات و مشارکت برای احداث هتل در شهرستان کرمانشاه کرده است.

هتل بزرگ پارسیان با تسهیلات و مشارکت بانک ملی ایران در شهرکرمانشاه احداث شده و این هتل توانسته از زمان تاسیس تاکنون بهترین خدمات را با استانداردهای روز دنیا به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهد.

حوزه گردشگری نقش مهم و حیاتی در رونق اقتصادی و به طور ویژه در زمینه اشتغال دارد و در این میان بانک ملی ایران در سال های گذشته توانسته با ارائه تسیهلات به توسعه این صنعت در کشور یاری رساند.

هتل پارسیان کرمانشاه در سایه ی حمایت ها و کمک های بانک ملی ایران با ایجاد زیر ساخت های اسکان مناسب و بسترسازی خدمات مطلوب، با ۱۰۰ باب واحدهای اقامتی و پذیرایی استاندارد، ظرفیت پذیرش 1000 میهمان را داراست.

هدایت حاتمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران اظهار داشت: بانک ملی ایران به عنوان بانک حامی حوزه خدمات و صنعت گردشگری کشور، نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در جهت احداث و راه اندازی این هتل ایفا کرده که توانسته به رونق تولید 20 نوع صنعت و صنایع مرتبط در استان کمک کند و مسلما ادامه این روند و حمایت این بانک از پروژه‌های حوزه گردشگری کشور سبب رشد و توسعه بیش از پیش این صنعت مهم، اشتغالزا و ارز آور خواهد شد.

وی با بیان این که سرمایه گذاری درحوزه گردشگری و هتل داری به نسبت ایجاد اشتغال در مقایسه با بخش صنعت بسیار به صرفه است، تصریح کرد: سال گذشته میلیاردها تومان گردش مالی از ارائه خدمات گردشگری در استان کرمانشاه منجر به در آمد و توسعه اقتصادی و رونق تولید استان شد.

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی ایران، در همین رابطه اظهار داشت: استان کرمانشاه با ظرفیت قابل توجه در حوزه گردشگری توانسته در جذب سرمایه گذار از سایر مناطق کشور پیشی بگیرد و وضعیت سرمایه گذاری در طرح های گردشگری استان به پشتوانه بی دریغ و با تامین مالی بانک ملی ایران پیشرفت خوبی داشته است.

وی به ساخت هتل به عنوان زیر ساخت اصلی توسعه صنعت گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: ساخت و بهره برداری از مجموعه بزرگ هتل پارسیان با حمایت ها و مشارکت بانک ملی ایران فرصت و زمینه اشتغالزایی برای بیش از 5 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم را در شهرستان کرمانشاه ایجاد و این بانک نقش مهمی را در ارتقای این صنعت در استان ایفا کرده است.

وی تصریح کرد: موقعیت استراتژیک، زیرساخت های مناسب و تخصیص منابع و حمایت های بانک ملی ایران در شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای طبیعی خطه کرمانشاه افق روشنی را برای سودآوری و سرمایه گذاری در زمینه صنعت گردشگری استان در سالهای آینده نوید می دهد.

صفری تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، می توان با رشد و رونق گردشگری داخلی از طریق افزایش جذابیت های داخلی به رشد اقتصاد و رونق تولید کشور کمک کرد که ایران از ظرفیت های لازم و مناسبی برای رونق گردشگری برخوردار است.

اشکان لطفی، مدیر کل هتل پارسیان کرمانشاه گفت: با توجه به وجود آثار تاریخی و توریستی بودن این منطقه و حضور گردشگران خارجی و داخلی در استان، بازدهی سرمایه گذاری این پروژه توسط بانک ملی ایران بسیار بالا است.

هتل بزرگ پارسیان کرمانشاه جدیدترین و خاص‌ترین هتل در منطقه غرب کشور است که توسط متخصصین داخلی در مساحتی بالغ بر 33 هزارمتر مربع طراحی و با تخصیص اعتبار و تامین مالی بانک ملی ایران در 8 طبقه شامل سالن همایش، تالار پذیرایی، فروشگاه، فضای ورزشی و هایپر مارکت و همچنین رستوران به بهره برداری رسیده است.