:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد؛

وام ۳۰ میلیونی برای سربازان دارای گواهینامه مهارت‌شغلی

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به آموزش ۲۰۰هزار سرباز در پادگان‌ها، گفت: با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی به مشمولان تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
اقتصادگردان- سردار تقی مهری در مراسم معارفه جانشین جدید رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا که صبح امروز در مقر مرکزی سازمان وظیفه عمومی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلی را در پادگان‌ها آموزش می‌بینند و با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی، به مشمولان تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام داده خواهد شد.

وی افزود: پس از تدبیر مقام معظم کل قوا، قرارگاه مهارت آموزی برای خدمت قبل از سربازی، حین خدمت و پس از خدمت سربازی پیش بینی و راه‌اندازی شد تا براساس سطح سواد و رشته تحصیلی و مهارت شغلی نیروها را تقسیم بندی کنیم و طبق مهارت شغلی در یگان مربوطه خود مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلی را در پادگان‌ها آموزش خواهند دید، مقرر شد تا پس از برگزاری کارگاه مهارت آموزی برای سربازان و قبولی در این دوره آموزشی، برای او یک مهارت‌نامه که اعتبار بین المللی دارد صادر خواهد شد و با هماهنگی با بانک‌ها پس از اتمام خدمت سربازی به مشمولان تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام داده خواهد شد.

وی در مورد مشمولان غایب سربازی نیز گفت: طبق قانون بکارگیری مشمولان غایب در واحدهای صنفی، تمام شرکت‌ها و کارخانه‌ها اعم از خصوصی و غیر خصوصی ممنوع است و کسانی که اقدام به این‌کار کنند بنا به مصوبه مجلس باید جریمه شوند.

به گفته سردار مهری، جرایمی پیش بینی شده ازجمله قرار نگرفتن تسهیلات بانکی برای شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که اقدام به جذب مشمولان می‌کنند.