:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

اعزام بیش از ۱۱ هزار زائر اربعین با ۵۶ پرواز فوق‌العاده از فرودگاه امام

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در ۵ روز عملیات اربعین در فرودگاه امام بیش از ۱۱ هزار و ۲۷۹ زائر با ۵۶ پرواز به شهرهای نجف و بغداد در عراق منتقل شدند.
کد خبر: ۱۴۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
اقتصادگردان- «حسن خوشخو» گفت: از روز ۱۷ مهر تاکنون ۵۶ پرواز فوق العاده نجف و بغداد توسط یک ایرلاین خارجی و ۹ شرکت هواپیمایی داخلی در فرودگاه امام خمینی انجام شده است.

وی خبر داد که پروازهای فوق العاده اربعین تا روز ۱۱ آبان ماه ادامه دارد و گفت: شرکت هواپیمایی وارش نیز از امروز به جمع ایرلاین‌هایی که از فرودگاه امام به مقصد نجف پرواز فوق العاده برگزار می‌کنند پیوست.

خوشخو خبر داد که میزان تاخیرهای پروازی در ۵ روز عملیات اربعین تقریبا صفر بوده است و گفت:با این حال مردم سه ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشند و قبل از حضور نیز با شماره تلفن ۰۹۶۳۳۰ تماس بیگرند؛ زائران همچنین می‌توانند اطلاعات پرواز خود را از شرکت هواپیمایی که بلیت را از آن  تهیه کرده اند کسب کنند.

خوشخو تاکید کرد که زائران اربعین بلیت‌های خود را از دفاتر فروشی که سازمان هواپیمایی اعلام کرده است تهیه کنند.

وی گفت: از ابتدای پروازها مواردی دیده شده است که بلیت‌های خریدای شده واقعی نبوده و برای مسافران مشکل پیش آمده است؛ بر این اساس خرید بلیت اربعین باید فقط از دفاتر اعلام شده مورد تایید سازمان هواپیمایی باشد.

وی در خصوص عوارض خروج از کشور نیز گفت: بر اساس هماهنگی بانک مرکزی و پلیس گذرنامه، مسافران نیم ساعت قبل از پرواز می‌توانند با پرداخت ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان عوارض خروج از کشور را پرداخت و در گذرنامه آنها به صورت الکترونیکی درج می شود.