:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
مدیرعامل شرکت آبفار لرستان:

17 روستای لرستان آبرسانی شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از بهره‌برداری طرح آبرسانی به 17 روستای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
اقتصادگردان- "علیرضا کاکاوند" گفت: این روستاها در قالب پنج پروژه در 17 روستا و با جمعیتی بالغ بر سه هزار و 668 نفر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شده‌اند.
وی تصریح کرد: برای آبرسانی به این روستاها و بهره‌برداری از این تعداد طرح اعتباری بالغ بر 49 میلیارد و 731 میلیون ريال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در این راستا پروژه آبرسانی به مجتمع شرف بگ خرم آباد با حجم لوله گذاری 27 هزار متر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث یک ایستگاه پمپاژ و احداث پنج باب مخزن با حجم 280 متر مکعب به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: مجتمع شرف بگ خرم آباد با هدف آبرسانی به روستاهای شرف بگ، زرین جو، سراب گنجعلی، دره بیژن علیا، دره بیژن سفلی، دره بیژن وسطی، پاراپونه، چیابل و کله جو؛ عملیاتی و با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ريال برای آبرسانی به جمعیتی بالغ بر یک هزار و 180 نفر به بهره‌برداری رسیده است.
کاکاوند در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از طرح آبرسانی روستای گرماوله خرم آباد نیز گفت: این طرح با هدف آبرسانی به روستاهای گرماوله، ده سفید علیا و ده سفید سفلی با جمعیتی بالغ بر یک هزار و 416 نفر و با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ريال به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع آبرسانی طارم، مجتمع آبرسانی ایرانشاهی و مجتمع آبرسانی دره دیار یادگار چروش شهرستان دلفان نیز با هدف تامین آب شرب جمعیتی بالغ بر یک هزار و 72 نفر در پنج روستا و با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 731 میلیون ريال به بهره‌برداری رسیده است.