:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

هزار دستگاه ناوگان کمکی زائران را از عراق به کشور باز می‌گرداند

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: علاوه بر ۸ هزار دستگاه اتوبوس، هزار دستگاه اتوبوس دیگر برای بازگرداندن زائران از مرزها به داخل کشور برای دوره زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهر اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۴۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
اقتصادگردان- داریوش باقرجوان در خصوص تمهیدات این سازمان برای سفرهای بازگشتی زائران اربعین گفت: موج دوم سفرهای اربعین از روز دوشنبه آغاز می‌شود و علاوه بر اینکه کل ناوگان معادل ۸ هزار دستگاه اتوبوس در مسیر رفت و برگشت آماده خدمت رسانی است ناوگان کمکی نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

وی گفت: هم‌چنین در روزهای ۲۴ تا ۲۹ مهرماه که تقاضای بازگشت از عراق به کشور افزایش می‌یابد هزار دستگاه ناوگان کمکی وارد سرویس‌دهی به زائران می‌شود.

باقر جوان با بیان اینکه برآوردهای سازمان راهداری درست بوده است و زائران سفرهای خود را توزیع کردند و افزود: اگر نیاز باشد چند روزی در مرز مهران از ناوگان کمکی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: آخر هفته گذشته و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در پایانه‌های استان تهران مشکل عرضه بلیت داشتیم اما شرایط به حالت عادی بازگشته تاجایی که اکنون بلیت برای مرزهای خروجی بیشتر از تقاضا وجود دارد.

باقرجوان اضافه‌کرد: اکنون در پایانه‌های تهران و سراسر کشور اتوبوس به تعداد کافی وجود دارد و فروش بلیت به سمت پایانه‌ها مرزی انجام می شود.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ۲۴۹ هزار زائر شب گذشته از مرز مهران خارج شدند و ۷۵ هزار نفر نیز وارد کشور شدند و گفت: ناوگان در چرخه مناسب در حال سرویس‌دهی به زائران است.

باقرجوان با بیان اینکه برای تاریخ ۲۴ مهر به بعد پیش‌بینی ورود یکباره زائران به داخل کشور را داریم، گفت: امسال با ایجاد سه شهر معین یا پشتیبان برای پایانه مرزی مهران، مسیرها را کوتاه کردیم تا جایی که گردش اتوبوس‌ها را بین این سه شهر و مرز مهران به دو تا سه سرویس افزایش دادیم.