:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

اعطای وام به خریداران اتوبوس از محل درآمد طرح ترافیک

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از محل درآمد طرح ترافیک به کسانی که مینی‌بوس یا اتوبوس می‌خرند، وام با نرخ 4 درصد می‌دهیم و کمک می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
اقتصادگردان- پورسیدآقایی درباره پیشنهاد نیروی انتظامی برای تغییر در محدوده کنترل آلودگی هوا گفت: البته لازمه تایید احتمالی این پیشنهاد آن است که در شورای ترافیک تهران در بخش‌های کارشناسی پیشنهادها بررسی شود .البته آنچه امروز اجرا می‌شود با تایید و امضای نیروی انتظامی در زمان خود است. حالا دوستان با تغییراتی که در ناجا اتفاق افتاده ایده‌های جدیدی دارند که ما هم مشکلی نداریم و ایده‌ها مطرح می‌شود.

او درباره اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر افزایش آلودگی هوا در تابستان امسال نسبت به سال گذشته گفت: هنوز 7 روز از پاییز گذشته بود که ایشان اظهارنظر کرد و فکر می‌کنم زود است، اگر کسی فکر می‌کند آلودگی بیشتر شده باید مستندات خود را ارایه دهد.او درباره استفاده خودروهای سنگین از فیلتر دوده و الزام آن گفت: سازمان استاندارد بر اساس استانداردهای تعیین شده و محیط زیست و راهور بر اساس دستورالعمل‌ها به هیچ ماشینی بدون فیلتر دوده و آخرین استانداردها اجازه شماره‌گذاری جدید را نمی‌دهند بنابراین هر خودرویی در داخل تولید شود استانداردها را دارد.

پورسیدآقایی افزود: ما ۱۰۰ دستگاه مینی بوس خریداری کرده بودیم و با کمک وزارت کشور به شرکت‌های خصوصی وام ۴ درصدی داده‌ایم. از این به بعد هم همین کار را می‌کنیم و از محل درآمد طرح ترافیک به کسانی که مینی بوس یا اتوبوس می‌خرند وام با نرخ 4درصد می‌دهیم و کمک می‌کنیم تا شرکت‌ها تشویق شوند خودروهای جدیدی بخرند. اگر هم از بانک‌ها با درصد بیشتر وام بگیرند ما سود بیشتر از 4درصد را تقبل می‌کنیم.