:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بارگذاری، علت‌العلل مشکلات تهران

شینا انصاری، مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران بارگذاری‌های اضافه را علت‌العلل مشکلات محیط زیستی تهران دانست و گفت: حتی صنعت پاک هم وقتی داخل تهران بارگذاری شود به منابع و محیط زیست فشار می‌آورد.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
اقتصادگردان- انصاری گفت: تهران هفت روددره دارد که متأسفانه طی سال‌های گذشته به آن توجه نشده و تخریب زیادی در آنها صورت گرفته است. ساخت و سازهایی در رود دره‌ها و حتی بستر صورت گرفته و آلودگی‌هایی ایجاد شده است. چه از جهت پسماندها و چه از جهت فاضلاب‌ها، آلودگی‌هایی که در ۷ رود دره تهران ایجاد شده است قابل توجه است.

انصاری تصریح کرد: اگر بخواهیم علت‌العلل همه مشکلات تهران را بگوییم تمرکز و بارگذاری زیاد جمعیت، صنعت و خدمات در یک سطح محدود است. به واسطه همین هم برای این جمعیت بارگذاری شده اگر بخواهیم آب تأمین کنیم باید در دور دست‌ترین نقطه از طالقان در غرب تا سد نمرود در شرق و در فیروزکوه سدسازی کنیم. این صرفا یک مساله تامین آب است برای این جمعیت زیادی که سرازیر شده به تهران و سکونتگاه‌های اطراف آنکه بعضی از شهرهای آن، جمعیتی به مراتب بیشتر از استان‌های کشور را در خود جا داده‌اند و به این اضافه کنید تمرکز صنایع که غالب صنایع خودجوش و غیرمجاز هستند و چون غیرمجاز هستند بار آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند چون شناسایی و پایش آنها مشکل است.

او گفت: به علت تمرکز جمعیت روزانه چیزی حدود ۷۵۰۰ تن زباله به منطقه آرادکوه می‌رود و حجم زیادی نخاله ساختمانی به گود آبعلی، می‌رود که الان در واقع اصلا دیگر گود نیست و کوه آبعلی است. این به دلیل این است که سیاست‌های ما نتوانسته تمرکزگرایی را محدود کند و همچنان در تهران بارگذاری می‌کنیم.