:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

کاهش قیمت مسکن ادامه دارد +جدول

بررسی‌های میدانی از وضعیت بازار معاملات خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی از ادامه کاهش قیمت‌های پیشنهادی بخش قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار حکایت دارد.
کد خبر: ۱۴۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
اقتصادگردان-
دنیای اقتصاد نوشت: نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال شروع روند کاهش قیمت‌های پیشنهادی واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار از ابتدای تابستان که در وهله اول با اعمال تخفیف در قیمت فروش واحدهای مسکونی لوکس و بزرگ‌متراژ آغاز و سپس به سایر آپارتمان‌های مسکونی واقع در مناطق مختلف پایتخت سرایت کرد، این روند کماکان ادامه دارد و در روزهای گذشته بخش قابل‌توجهی از فایل‌های فروش نرفته بازار مسکن باز هم با تعدیل قیمت‌ها از سوی مالکان و فروشندگان مواجه شد.

این در حالی است که بازار پاییزی خرید و فروش مسکن در رکود عمیقی فرو رفته است و عمده واسطه‌های بازار مسکن در ماه‌های گذشته حتی یک مورد معامله خرید یا فروش آپارتمان انجام نداده‌اند؛ این موضوع به خصوص با ورود به فصل پاییز پررنگ‌تر شده است. با این حال، این روزها تعداد فایل‌های فروش آپارتمان رو به افزایش است که بخشی از این فایل‌ها، به دلیل نبود متقاضی خرید جزو فایل‌های قدیمی محسوب شده و چند ماه است که در فهرست فایل‌های واسطه‌ها قرار دارند. تحت‌تاثیر روند کاهشی قیمت‌های پیشنهادی و بروز رکود در بازار مسکن تابستان امسال، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در دو مرحله نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت؛ در هر کدام از ماه‌های مرداد و شهریور امسال، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران براساس معاملات مسکن انجام شده بیش از ۳ درصد در مقایسه با ماه قبل افت کرد و با توجه به وضعیتی که هم‌اکنون در بازار مسکن حاکم است واسطه‌ها ریزش دوباره قیمت‌ها در این فصل را بعید نمی‌دانند.