:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تعداد معاملات بورس از یک میلیون دفعه فراتر رفت

امروز با عرضه اولیه یک سهام جدید در بورس تعداد معاملات این بازار از رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار دفعه فراتر رفت. همچنین شاخص کل ۱۴۲۰ واحد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۴۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
اقتصادگردان- امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۲۰ واحد افت کرد و به رقم ۳۱۳ هزار و ۴۸ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۷۵۵ واحد کاهش مواجه شد و در تراز ۹۱ هزار و ۳۰۰ واحدی ایستاد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۷۰۸ واحد کاهش تا رقم ۳۶۲ هزار و ۷۲ واحدی پایین رفت و شاخص بازار اول و بازار دوم هر کدام به ترتیب ۴۲۰ و ۵۶۳۵ واحد کاهش یافتند.

امروز پس از مدتی فعالان بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه شرکت جدید بودند، بدین ترتیب ۱۰ درصد از سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر عرضه اولیه شد و پس از مرحله کشف قیمت ۶۲۵ تومان قیمت خورد. این ششمین شرکت است که در سال ۱۳۹۸ در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود و توانست مقداری نقدینگی جدید به بازار بیاورد. هرچند که برخی از سهامداران برای شرکت در این عرضه اولیه اقدام به فروش بخشی از پرتفوی خود کردند.

امروز شرکت‌های فولاد خراسان، پالایش نفت تبریز و معدنی و صنعتی گلگهر هر کدام به ترتیب ۱۶۱، ۱۴۹ و ۱۴۳ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل بانک ملت، ایران‌ خودرو و گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۱۴۶، ۱۴۴ و ۱۴۲ واحد شاخص‌های بازار سرمایه را کاهش دادند.

امروز نیز بانکی‌ها با حجم معاملات ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی به ارزش حدود ۲۱۷ میلیارد تومان بیش‌ترین ارزش معاملات را از آن خود کردند. پس از این گروه خودرو، شیمیایی و فلزی‌ها بیش‌ترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

تعداد نمادهای مثبت در بورس تهران امروز به ۱۵۴ و تعداد نمادهای منفی به ۱۹۷ رسید. همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۹۵ و تعداد نمادهای منفی به ۱۰۱ رسید.

ارزش معاملات بورس ایران در مجموع به ۱۷۷۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از چهار میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به یک میلیون و ۲۳۷ هزار دفعه رسید.

آیفکس نیز با ۴۹ واحد کاهش رقم ۴۰۶۹ واحدی را تجربه کرد و ارزش معاملات این بازار به ۸۹۶ میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات تا رقم ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی بالا رفت. تعداد معاملات بورس ایران تا رقم ۲۲۶ هزار و ۳۴۱ بالا رفت.