:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در حاشیه جلسه دولت

دژپسند: تصویب قانون صندوق‌های مکانیزه به مقابله با فرار مالیاتی کمک می کند

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم مجلس قانون صندوق های مکانیزه را رفع ایراد کرده تا این قانون تصویب و ابلاغ شود زیرا این قانون به مقابله با فرار مالیاتی کمک می کند.
کد خبر: ۱۴۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
اقتصادگردان- فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره راهکارهای وزارت اقتصاد برای کاهش فرار مالیاتی اظهار کرد: برخی مالیات‌های معوق را به عنوان فرار مالیاتی تلقی می‌کنند که درست نیست. ما برای مقابله با فرار مالیاتی باید از روش های مختلف از جمله هوشمندسازی نظام مالیاتی استفاده کنیم، خوشبختانه تصویب قانون صندوق‌های مکانیزه به این امر کمک می‌کند که البته شورای نگهبان دو ایراد جزئی گرفته و این قانون به مجلس بازگشته اما امیدواریم در آینده ای نزدیک، مجلس رفع ایراد کرده و این قانون تصویب و ابلاغ شود.
وی با اشاره به اینکه تصویب قانون ارزش افزوده یکی دیگر از راه‌های مقابله با فرار مالیاتی است، افزود: امیدواریم قبل از تصویب قانون بودجه سال ۹۹، این قانون تصویب شود تا با آغاز سال آینده به اجرا درآید. سومین راهکار، کامل کردن اطلاعات مالی است. در این زمینه قوانین مختلف هم داریم که کمک می کند تا اطلاعات را جمع کرده و بر مبنای اطلاعات درست، جامع و گسترده بتوانیم تمام فراریان مالیات را شناسایی کنیم. شبکه جامعه نظام مالیاتی را برای همین هدف کامل می کنیم.

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت هپکو بیان کرد: مدیرعامل و سهامدار عمده تعیین شده و هیات واگذاری و شورای عالی بورس هم مصوبات لازم را صادر کرده‌اند و اکنون منتظریم تا اولین مجمع را سازمان خصوصی‌سازی با حضور تمامی دارندگان سهام برگزار کند و بعد از آن هپکو با یک مدل جدید، مدیریت خواهد شد.

دژپسند در پایان درباره شرکت آذرآب نیز خاطرنشان کرد: در مورد شرکت آذرآب شرایط متفاوت است و بانک کشاورزی کار آن را انجام می‌دهد.