:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل بورس تهران:

مردم پس‌اندازهای خود را وارد بازار سرمایه کنند، نه دارایی‌هایشان، تحت تاثیر فضای مجازی سهام خریدوفروش نکنید

مدیرعامل بورس تهران گفت: به سهامداران و علاقمندان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه توصیه می‌کنم پس‌اندازهای خود را وارد بازار سرمایه کنند نه اینکه دارایی‌هایشان را بفروشند و سرمایه حاصل از آن را تبدیل به خرید سهام کنند.
کد خبر: ۱۴۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
اقتصادگردان- علی صحرایی در مراسم عرضه اولیه یک شرکت دیگر در بورس تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ششمین عرضه اولیه سال جاری امروز در بورس تهران انجام می‌شود گفت: این شرکت در زمینه فولاد فعال است و ظرفیت تولید ۹۵۰ هزار تن در سال را دارد و با کشف قیمتی که انجام شده هر سهم ۶۲۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی افزود: ارزش اسمی آن در بازار ۱۵۰۰ میلیارد تومان است و ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه عرضه می‌کند.

مدیرعامل بورس تهران با تاکید بر اعتماد مردم به عرضه اولیه‌ها گفت: خوشبختانه مردم اعتماد خود را به عرضه‌های اولیه نشان دادند تمام عرضه اولیه‌ها هم توسط بخش خصوصی بوده است و نه شرکت‌ها و نهادهای عمومی. انتظار داریم از سایر عرضه‌های اولیه در سال جاری هم همین استقبال بالا صورت بگیرد.

وی گفت: هر روز تعداد مشارکت‌کنندگان و خریداران سهام شرکت‌های عرضه اولیه افزایش می‌یابد به طوری که ۸۵۰ هزار شرکت‌کننده در عرضه اولیه داشتیم.

صحرایی با اشاره به نوسانات چند روز گذشته بازار سرمایه گفت: نوسان جزو ذات بازار است و البته باید توجه داشته باشیم که اخیرا شاخص رشد قابل توجهی داشته و دلیل آن هم این است که عده‌ای از سرمایه‌گذاران نهادی بورس را شناسایی کردند و شرکت‌های جدیدی اطلاعات خود را ارائه کردند.

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه چند روز گذشته شاهد نوسانات جزئی در بورس بودیم، گفت: امیدواریم این نوسانات و کاهش شاخص به اتمام برسد و در هفته آینده شرایط بورس آرام شود البته بستگی به شرایط روز دارد و اطلاعات بنیادی که شرکت‌ها ارائه می‌دهند.

وی درباره بسته شدن نماد برخی از شرکت‌ها گفت:‌ در حال حاضر اکثر نمادها باز است و میانگین توقف نماد از ۳۶ روز به یک روز کاری رسیده است تلاش ما این است که بین نقدشوندگی و شفافیت در بازار توازن برقرار کنیم اما در برخی از مواقع لازم است نمادها بسته شوند تا شرکت‌ها اطلاعات دقتق‌تری ارائه کنند.

صحرایی با توصیه به سهامداران خرد و غیرحرفه‌ای تاکید کرد: به این دسته از سهامداران و علاقمندان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه توصیه می‌کنم پس‌اندازهای خود را وارد بازار سرمایه کنند نه اینکه دارایی‌هایشان را بفروشند و سرمایه حاصل از آن را تبدیل به خرید سهام کنند.

صحرایی افزود: سرمایه‌داران خرد با توجه به بنیاد شرکت‌ها نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند و تحت تاثیر فضای مجازی و برخی از سوء استفاده‌گران قرار نگیرند.

وی ادامه داد: سهامداران خرد از یک مرجع معتبر برای خرید یا فروش سهام مشاوره بگیرند.