:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

لیست سیاه شرکت‌های چینی بزرگ‌تر شد

دولت آمریکا در تازه‌ترین اقدام، چندین شرکت چینی را به لیست سیاه تجاری خود اضافه کرد و تنشها در آستانه مذاکرات مقامات عالی رتبه دو کشور در واشنگتن را تشدید کرد.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
اقتصادگردان- این تصمیم که با واکنش شدید چین روبرو شد، هشت شرکت چینی از جمله شرکت نظارت ویدیویی "هیک ویژن" و همچنین فناوری تشخیص چهره "سنس تایم گروپ" و "مگوی تکنولوژی" را هدف گرفت.

این شرکت‌ها دیگر حق خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی بدون اجازه دولت آمریکا را ندارند و در نتیجه ممکن است برخی از فعالیت‌های آنها مختل شود. واشنگتن در ادامه تلاش‌ها برای محدود کردن نفوذ شرکت‌هایی مانند "هواوی تکنولوژیز" این تصمیم را گرفته است.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که این اقدام به ازسرگیری مذاکرات تجاری با چین ارتباطی ندارد با این حال تصمیم مذکور نشان می‌دهد با وجود تلاش دو کشور برای پایان دادن به جنگ تجاری ۱۵ ماهه، موضع خصمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به قوت خود باقی مانده است.

شرکت "هیک ویژن" با ارزش بازار حدود ۴۲ میلیارد دلار، خود را بزرگترین سازنده تجهیزات کنترل ویدیویی در جهان می‌داند.

سنس تایم که اعلام کرده بیش از ۷.۵ میلیارد دلار ارزش دارد و شرکت مگ‌وی که مورد حمایت غول تجارت الکترونیکی علی بابا قرار دارد، حدود چهار میلیارد دلار ارزش دارد و آماده عرضه اولیه عمومی سهام خود برای کسب ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود.

شرکت‌های دیگر در این فهرست، شرکت تشخیص صدای آی فلای تک، شرکت تجهیزات مراقبتی "ژیجیانگ داهوآ"، شرکت ریکاوری داده "شیامن می‌یا پیکو اینفورمیشن"، شرکت تشخیص چهره "ییتو تکنولوژی" و شرکت علم و فناوری "ییشین" است.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود این تصمیم به شرکت‌های آمریکایی که دیگر قادر به فروش محصولات به مشتریان چینی خود نخواهند بود نیز لطمه بزند. قرار گرفتن شرکت هواوی در لیست سیاه به بسیاری از شرکت‌های تامین کننده آمریکایی که برای عمده درآمدشان به این شرکت سازنده بزرگ تجهیزات مخابراتی وابسته بودند، آسیب زده و فروش محصولات جدید را برای هواوی دشوار کرده است.