:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد 66 درصدی تولید انرژی برق در نیروگاه بادی منجیل

میزان تولید انرژی برق نیرو گاه بادی منجیل در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 66 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
اقتصادگردان- "محسن علیپور" مدیر سایت نیرو گاه بادی منجیل با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال 97، 84 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق تولید شده است، افزود: نیروگاه بادی منجیل در این مدت به میزان 140 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 56 میلیون کیلووات ساعت افزایش داشته است.
وی ادامه داد: مقایسه این میزان تولید با مدت مشابه در سال گذشته بیانگر رشد 66 درصدی میزان تولید انرژی برق در نیروگاه بادی منجیل است.
مدیر سایت نیروگاه بادی منجیل با بیان اینکه گیلان از نظر پتانسیل بادی در دنیا، خاورمیانه و کشور رتبه اول را دارد، گفت: نیروگاه بادی 92.2 مگاواتی منجیل به عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران از سال 1373 و با نصب یک توربین بادی با توان 500 کیلووات، فعالیت خود را شروع کرد. هم اکنون 159 دستگاه توربین، وظیفه تولید انرژی در این نیروگاه را برعهده دارند.
علیپور با بیان اینکه نیروگاه بادی منجیل از چهار سایت مجزا به نام‌های منجیل، هرزویل، رودبار و سیاهپوش تشکیل شده است، افزود: عدم مصرف آب در تولید انرژی برق و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای در مراحل تولید برق از محاسن عمده این نیروگاه است.