:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ایجاد اشتغال حوزه دامپزشکی با راه اندازی مراکز رشد و تولید فناوری های نوین

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع دانشجویان دانشکده دامپزشکی گفت: به جای تمرکز بر درمان باید بر ارتقای ساختار بهداشتی واحدها، افزایش کمی و کیفی تولید و افزایش بهره وری تمرکز کنیم .
کد خبر: ۱۴۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
اقتصادگردان- دکتر علیرضا رفیعی پور در این جلسه که با حضور اساتید  و دانشجویان رشته دامپزشکی و مسئولین دامپزشکی استان خراسان رضوی در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اظهار خوشحالی به جهت حضور در جمع فعال و پویای دانشجویان در هفته دامپزشکی، با طرح این سوال که مهم ترین مطالبه دانشجویان دامپزشکی چیست به ارائه مطالب خود پرداخت.

وی عنوان داشت: در حال حاضر دامپزشکی به لحاظ قانونی، تشکیلاتی، اداری و مالی دارای استقلال است و بایستی از این ظرفیت در جهت کمک به توسعه فعالیت های دامپزشکی و ارائه خدمات مناسب به بهره برداران استفاده کنیم.

رفیعی پور گفت: دامپزشکی با بسیاری از دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهاد های انقلاب اسلامی از قبیل؛ وزارت خانه های بهداشت و جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروهای نظامی و… در ارائه خدمات بهتر به مردم همکاری دارد و حتی خود این دستگاه های اجرایی و نهادها از خدمات دامپزشکی استفاده می کنند.

وی افزود: تنها حرفه ای که تضمین دهنده فعالیت ها و خدمات خود است دامپزشکی است‌.

رفیعی پور اعلام داشت: نیازمند ایجاد مراکز رشد و تولید فناوری های نوین هستیم و باید زمینه رشد و توسعه در این بخش ها را فراهم نماییم تا فرصت های جدیدی برای اشتغال حوزه دامپزشکی ایجاد گردد. و بنده اعتقاد دارم در زمینه تولید، نیاز به مدیران بهداشتی داریم و چه خوب است تولیدکننده ما هم از علم دامپزشکی برخوردار باشد و دامپزشکان و سایر فارغ التحصیلان دامپزشکی نیز در نقش یک تولید کننده، دامدار، مرغدار و کارآفرین باشند و فقط به استخدام در بخش های دولتی و آموزشی توجه نکنند.

او عنوان داشت: به جای تمرکز بر درمان، باید بر ارتقای ساختار بهداشتی واحدها، افزایش سطح کمی و کیفی تولید و افزایش بهره وری تمرکز کنیم تا اشتغال ایجاد شود و یادآور شد دانشجویان با رتبه علمی بالا و فارغ التحصیلان متبحر در رشته کاری خود، هیچ گاه بیکار نخواهند ماند.