:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در 6 ماهه نخست سال صورت گرفت :

224 جواز بهره برداری صنعتی در استان تهران صادر شد ، رشد 18درصدی جواز تاسیس صنعتی

رییس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: در 6 ماهه اول سال جاری 224مورد مجوز برای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 4800میلیارد تومان و 427 مورد جوازتاسیس صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18درصد رشد را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۴۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
اقتصادگردان- صادقی ضمن اشاره به اینکه دراستان تهران با توجه به شرایط زیست محیطی، استقرار بعضی از صنایع تا شعاع 120کیلومتری این استان میسر نیست گفت : بعضی از صنایع که فعالیت آنها مغایر با استانداردها وضوابط تعیین شده نیست اعم از تولید کنندگان مواد غذایی، پوشاک، دارو، سلولزی و هایتک امکان فعالیت در تهران را دارند.

صادقی درخصوص فعالیت واحدهای صنعتی گفت: جهت تاسیس یک واحد صنعتی ، می بایست متقاضی در سایت بهین یاب ثبت نام کرده و تقاضای سرمایه گذاری صنعتی خود را درج نماید، سازمان وظیفه دارد کمتر از یک هفته اطلاعات ارسالی را بررسی نموده و درصورت عدم نواقص و عدم مغایرت با قانون هوای پاک و استعلام از محیط زیست، مجوز تاسیس واحد را صادر نماید.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت درادامه گفت: برای رسیدگی به امور تولید کنندگان ، ستادی به نام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن وتجارت شکل گرفته که وظیفه شناسایی واحدهای مشکل دار را برعهده دارد.

دراین ستاد واحدهای تولیدی طی جلساتی که برگزار می گردد مشکلات خود را ارائه داده و یا سازمان با بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی مشکلات آنها را رصد و پیگیری های لازم را انجام می دهد.

دراین ستاد طی 6 ماهه نخست امسال ، 95جلسه با 1917 مصوبه برگزار گردید که عمده مشکلات واحدهای صنفی اعم ازبانکها با 50درصد، تامین اجتماعی با 20درصد، امور مالیاتی با 20درصد و سایر موارد( مربوط به دستگاههای خدمات رسان اعم از آب ، برق و گاز) با 10درصد مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید نمود: دراین ستاد 1917 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که زمینه اشتغال 58هزار نفر را درپی داشت.

صادقی همچنین بیان نمود: واحدهای تولیدی پس از اخذ مجوزهای تاسیس، باید مجوزهای بهره برداری را باتوجه به تغییراتی که درصنایع خود دارند را از سازمان اخذ نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران در خصوص معادن استان تهران گفت: با توجه به شرایط زیست محیطی این استان و محدودیت برداشت معادن که بیشتر معادن شن و ماسه کوهی ، شن و ماسه رودخانه ای و سنگ لاشه های عمرانی است در نیمه اول امسال، 24 پروانه بهره برداری معدن صادر که 243درصد نسبت به مدت مشابه رشد را در پی داشته است و زمینه اشتغال 406 نفر را فراهم نموده است.

صادقی درادامه از فعالیت این سازمان در بخش های بازرگانی، صادرات ، واردات ، ثبت سفارش و ... نیز گفت : یکی از فعالیتهای مهم این سازمان بررسی ثبت سفارش در خصوص واردات مواد اولیه، ماشین آلات و کالاهای نیمه ساخته می باشد.همچنین 74هزار پرونده ثبت سفارش تجاری و تولیدی به سازمان ارسال شده است که 71هزار آن مورد بررسی قرار گرفته و230هزار مورد آن درحال رسیدگی می باشد.

به گفته وی رسیدگی به پرونده های واحد های بزرگ ظرف 3 روز ، برای واحدهای تجاری 10 الی20روز و برای واحدهای کوچک یک هفته زمان را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به استقرار 400هزار واحد صنفی در استان گفت: 88هزار واحد تولیدی- صنفی که بعنوان واحدهای کوچک و متوسط می باشند در استان وجود دارد. برای این واحد ها 22هزار پروانه کسب صادر شده که زمینه اشتغال 50هزار نفر را فراهم می نماید.

صادقی درخصوص کشف کالای قاچاق نیز گفت :بیشترین کشفیات در زمینه پوشاک، لوازم خانگی ، کودهای شیمیایی و تجهیزات پزشکی می باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شکایت از شرکت های خودروساز می باشد اظهار داشت: با توجه به اینکه خودروسازهای مهم کشور و دفاتر دیگر خودروسازها در شهر تهران مستقر می باشند و طبق ابلاغ کلیه شکایات مربوط به خودرو در سطح کشور به سازمان صنعت، معدن و تجارت محول شده است که طی شش ماه اول سال 9هزار و 463 مورد شکایت با 66درصد مربوط به خودروسازان داخلی به سازمان ارسال شده است.