:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پاسخ وزیر نفت به پرسش‌های نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت با حضور در این کمیسیون به پرسش‌های نمایندگان پاسخ داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
اقتصادگردان- جلال میرزایی به نشست عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۶ مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت برگزار شد، اشاره کرد و گفت: وزیر نفت با حضور در این کمیسیون به آخرین فعالیت‌های انجام شده در صنعت نفت از جمله درآمدهای نفتی، فروش فرآورده‌های نفتی در بورس، گازرسانی روستایی و... اشاره کرد.

وی افزود: موضوع کارت هوشمند سوخت و همچنین محدودیت سوختگیری با کارت جایگاه‌داران نیز در این کمیسیون بررسی شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر نفت همچنین گزارشی درباره اجرای تبصره یک قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور ارائه کرد.

در تبصره یک قانون بودجه کل کشور آمده است: سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز ۲۰‌ درصد تعیین می‌شود. بانک مرکزی مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم ۱۴.۵ ‌درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت‌ دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی اقدام کند.

مبالغ یادشده ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود. مابه‌التفاوت سهم ۲۰ درصد تعیین‌شده تا سهم قانونی ۳۴ صندوق توسعه ملی به‌عنوان بدهی دولت به این صندوق تلقی می‌شود.

گزارش هزینه‌کرد وجوه سهم ۱۴.۵ مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران هر سه ماه یک بار توسط وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های برنامه، بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود.