:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر نفت:

صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی بسیار موفق بود

وزیر نفت گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی بسیار موفق بوده و تاکنون بالای ۹۰۰ هزار تن فرآورده نفتی در این بورس عرضه شده است.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
اقتصادگردان- بیژن زنگنه عصر دیروز (سه‌شنبه، ۱۶ مهرماه) پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران به مباحث مطرح شده در کمیسیون اشاره کرد و گفت: در این نشست گزارشی از عملکرد وزارت نفت درباره قانون بودجه سال ۹۸ ارائه شد.

وی با بیان اینکه در این نشست توضیحاتی درباره پیشرفت طرح‌های نفت و گاز ارائه شد، افزود: موفقیت‌های کسب‌شده در زمینه پیشرفت پارس‌جنوبی، تولید گاز و نحوه تامین مالی این طرح‌ها به کمک صندوق توسعه تشریح شد.

وزیر نفت تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از اقدام‌ها و روش مجاهدانه در پیش گرفته شده در مقابل فشارها علیه ایران به وضوح اعلام کردند که این حمایت‌ها موجب دلگرمی، تشویق مجموعه صنعت نفت است و به هرحال باید این شرایط را با قدرت، انسجام و یکدلی در کنار هم پیش بریم.

زنگنه با بیان اینکه بودجه قیر پرداخت شده است و مابقی کارهای مربوط به توزیع قیر، باید از طریق تخصیص تامین شود، عنوان کرد: بر اساس گزارش ارائه‌شده، کار مربوط به افزایش قیمت سوخت پتروشیمی‌ها نیز انجام شده است.

وی صادرات مرزی و عرضه نفت در بورس را به‌عنوان دیگر موضوع‌های مطرح‌شده در این نشست عنوان کرد و گفت: صادرات فرآورده‌های نفتی در بورس بسیار موفق بوده و تاکنون بالای ۹۰۰ هزار تن فرآورده نفتی عرضه شده است.  

وزیر نفت به موضوع بنزین نیز اشاره و تصریح کرد: هنوز تصمیم نهایی درباره گرانی و سهمیه‌بندی بنزین اتخاذ نشده است.