:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
در نخستین روز طرح اربعین

انجام ۱۶ پرواز فوق العاده نجف و بغداد از فرودگاه امام

سخنگوی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) خبر داد که در روز نخست پروازهای اربعین، ۱۶ پرواز به مقاصد نجف و بغداد زائران اربعین را به شهرهای عراق می‌رساند.
کد خبر: ۱۴۲۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
اقتصادگردان- بر اساس درخواست شرکت‌های هواپیمایی، تاکنون بیش از۶۷۵ مجوز پرواز فوق‌العاده به دو مقصد نجف و بغداد از فرودگاه امام‌خمینی (ره) صادر شده و انتظار می‌رود در ایام اربعین بیش از ۹۰ هزار نفر مسافر از فرودگاه امام به فرودگاه‌های عراق منتقل شوند.

علی کاشانی حیدری گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی گفت: هواپیمایی العراقیه از امروز از ترمینال سلام این فرودگاه زائران اربعین را به نجف می‌رساند و سایر ایرلاین‌های ایرانی از ترمینال یک فرودگاه زائران را به عراق منتقل می‌کنند.

به گفته کاشانی عملیات پروازهای اربعین از شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) از ١٧ مهرماه آغاز می‌شود و تا ١١ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی خبر داد که ۹ شرکت هواپیمایی داخلی پروازهای اربعین را در فرودگاه امام خمینی برگزار می‌کنند. 

وی گفت: درحال حاضر همه بخش‌های فعال در امر اعزام و پذیرش زائران با هدف ارائه خدمات هرچه بهتر در آمادگی کامل هستند.

کاشانی از زائران خواست پیش از عزیمت به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وضعیت ترافیکی مسیر را بررسی کرده و سه ساعت قبل از زمان مندرج در بلیت برای پذیرش و انجام تشریفات قانونی پیش از پرواز در فرودگاه حضور یابند.

وی گفت: مترو فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نیز همانند گذشته آماده سرویس‌دهی به زائران و مسافران است و این افراد می‌توانند برای تردد به فرودگاه از مترو استفاده کنند و زمان بندی حرکت قطارها نیز در سایت رسمی مترو تهران درج شده است.

سخنگوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: بر اساس مقررات، اطلاع رسانی به زائران و مسافران در خصوص تاخیرهای احتمالی در پروازها باید توسط شرکت‌های هواپیمایی صورت گیرد و لازم است تا این افراد به پیام‌های ارسالی از این شرکت‌ها توجه کنند تا از اتلاف وقت آن‌ها به دلیل تاخیر در پرواز جلوگیری شود.

کاشانی حیدری ادامه داد بر اساس دستور العمل پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حداکثر ارز مجاز برای خروج از کشور توسط مسافران هوایی ٥ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها معین شده است؛ بنابر این همراه داشتن بیش از این میزان ارز برای مسافران خروجی مجاز نیست.

وی افزود عوارض خروج از کشور برای سفر به عتبات از مرزهای هوایی ٣٧٥ هزار ریال تعیین شده که فقط از طریق درگاه اینترنتی به نشانی  https://sadadpsp.ir/tollpayment یا پایانه های نصب شده در ترمینال مسافری فرودگاه قابل پرداخت است.