:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

کیفیت مس ایران در بالاترین کیفیت جهانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این‌که حفاری عمقی در ایران تاکنون ناچیز بوده است گفت که مصرف سرانه فلزات در دنیا نشان‌دهنده روند رو به رشد تقاضا در فلزات آهنی و غیرآهنی است و کشور ما نیز باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
اقتصادگردان- «هشتمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران» با حضور 18 کشور جهان در سه بخش اصلی اکتشاف، استخراج و فرآوری همراه با نمایشگاه جانبی با مشارکت 130 شرکت داخلی و خارجی، با حضور مقامات مختلف دولتی و بخش خصوصی در محل شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) افتتاح شد.

این رویداد معدنی از سوی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور برگزار می‌شود و کشورهای ایتالیا، آلمان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکیه، چین، کره، ژاپن، هلند، سوئد، بلژیک، اسپانیا، چک، لهستان، رومانی، کانادا، پاکستان و هند در آن حضور و مشارکت دارند.

در این مراسم، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با اشاره به لزوم تغییر نگرش در سرمایه‌گذاری صنایع، تصریح کرد: مصرف سرانه فلزات در دنیا نشان‌دهنده روند رو به رشد تقاضا در فلزات آهنی و غیر آهنی است و کشور ما نیز باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد.

وی مصرف مس در کشور را ۱.۲ کیلوگرم به ازای هر نفر عنوان کرد و گفت: میزان درآمد سرانه کشورها و رشد اقتصادی آن‌ها با تقاضای جهانی برای فلزات کاملا همبستگی دارد.

همچنین به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، میزان تقاضای مس به دلیل سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها در دنیا و تغییر خودروهای بنزینی به برقی افزایشی است.

سعدمحمدی مصرف نفت دنیا را در حال حاضر ۳۶ درصد عنوان کرد و گفت که طبق پیش‌بینی‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۵۰ که این درصد به ۱۳ کاهش می یابد.

وی با بیان این‌که فلز مس جز ۱۰ عنصر اول استراتژی دنیا است، کیفیت مس ایران را در بالاترین کیفیت جهانی دانست و گفت: در ۵۵ سال گذشته مجموعا ۶ میلیون متر حفاری عمقی در کشور انجام شده که بسیار ناچیز است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران  با اشاره به لزوم جهت‌دهی سرمایه‌گذاری در مسیر صحیح، اظهار کرد: بسیاری از سرفصل‌های دروس برای رشته مهندسی معدن هنوز تعریف نشده یا به درستی تدوین نشده است. مدل‌های اکتشافی ما نیز باید برای کاهش هزینه و افزایش بهره وری به دنیا نزدیک شود و برای رقابت در دنیا باید همگام با تکنولوژی حرکت کنیم.
هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران از امروز تا 17 مهر ماه هر روز از ساعت 10 تا 17 در شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) دایر است.