:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افتتاح بیش از 860 فقره حساب «سپهر دانش» در استان مازندران

​هم‌زمان با شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، بالغ بر 860 فقره حساب «سپهر دانش» در استان مازندران افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
اقتصادگردان- مدیر شعب بانک صادرات استان مازندران هم‌زمان با اول مهرماه،، با حضور در 18 مرکز آموزشی، با همکاری رؤسای حوزه‌ها و شعب این مدیریت، برای 860 دانش‌آموز، حساب‌ «سپهر دانش» افتتاح کرد.
وحید نصیری ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید، به معرفی طرح «سپهر دانش» و مزایای آن برای دانش‌آموزان پرداخت و بیان کرد: شایسته است تا قشر جوان و به خصوص جامعه بزرگ دانش‌آموزان که در آینده مسئولیت‌های کلان کشور را بر عهده خواهند گرفت، با ادبیات بانکی و رفتارها و کنش‌های شبکه بانکی و روش‌های نوین اقتصادی آشنایی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: بانک صادرات ایران، طرح «سپهر دانش» را با هدف آشنایی با عملیات بانکداری الکترونیک و همچنین تسهیل کمک‌رسانی به دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مناطق محروم و نیز بهره‌مندی از هزاران جوایز خدمات و طرح‌های مختلف بانکی اجرا کرده است.
نصیری ابراز کرد: این بانک در قالب طرح مذکور که از مهرماه سال گذشته آغاز و تاکنون ادامه دارد، تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار داده تا این افراد علی‌رغم ممنوعیت قانونی و  عدم شمولیت سن افتتاح حساب، با کمک والدین خود حساب بانکی داشته و از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده کنند.
مدیر شعب استان تصریح کرد: طرح «سپهر دانش» این امکان را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان کارت ‌بانکی در اختیار خود داشته و در هفته تا سقف ۲۰۰ هزار تومان تراکنش مالی داشته باشند، همچنین افرادی که می‌خواهند به‌صورت شخصی به هر دانش‌آموز کمک‌های پولی و مالی کنند، در این طرح حمایت‌های خود را به‌صورت مستقیم در قالب شناسه‌های مشخص به دانش‌آموزان بی‌بضاعت یا کم‌درآمد ارسال می‌کنند‌.
نصیری یکی دیگر از ویژگی‌های مهم طرح یادشده را عضویت سپرده‌گذاران در باشگاه مشتریان بانک صادرات ایران و بهره‌مندی از هزاران جوایز ارزنده آن همچون رایانه، تبلت، دوچرخه و کمک‌هزینه‌های تحصیلی اعلام کرد.
مدیر شعب استان در پایان گفت: علاوه بر آنکه دانش‌آموزان، به‌عنوان آینده‌سازان و سرمایه‌های نهفته کشور، می‌توانند در شبکه بزرگ بانکی و اقتصادی کشور سهیم شده و فعالیت اقتصادی روزانه خود را به‌راحتی انجام دهند، ‌نکات آموزشی و انگیزشی این طرح خواهد توانست تا برخی از آسیب‌های احتمالی آتی ورود به پهنه اقتصادی کشور در سنین جوانی را کاسته و زمینه فعالیت سالم را مهیا کند.
مدیریت شعب استان مازندران، همزمان با اول مهرماه، از مدارس لبخند، نوبهاران، هدف تنکابن، ایمان قائم‌شهر، بهار آزادی، پردیس قائم‌شهر، نجم قائم‌شهر، قلعه‌سری بهشهر، بعثت بهشهر، آزادگان سورک، راهیان دانش نوشهر، راه‌نو نوشهر ، پیام انقلاب و عترت نوشهر و چالوس، پیشتازان آمل، قاسم‌زاده، شریف‌زاده و فروغ دانش آمل بازدید کرد.